Test opon: zimowe, całoroczne i letnie.
Zbliża się sezon na pierwszy śnieg więc pozwolę sobie pokazać różnice w zachowaniu opon letnich, całorocznych oraz zimowych. Najciekawszy test to test drogi hamowania.
![Nutaharion](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Nutaharion_jr2evdZNL9,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 25
Zbliża się sezon na pierwszy śnieg więc pozwolę sobie pokazać różnice w zachowaniu opon letnich, całorocznych oraz zimowych. Najciekawszy test to test drogi hamowania.
Komentarze (25)
najlepsze
Od siebie dodam - w różowego małym (70KM) aucie założyłem całoroczne Nokiany weatherproof i jestem pod ich wrażeniem - i na ubitym śniegu (nie sypanym piaskiem) i kopnym i pod górkę/ z górki w miejscach w okolicy. Co prawda gór to
Jakie auto? Jaki rozmiar opon? Jaki styl jazdy kierowcy i przebiegi?
Znając te dane będzie można łatwiej coś doradzić (ʘ‿ʘ)
@Serbon: Żaden test producenta nie jest miarodajny. Niestety testy jakie oferują w sieci np na YT są również gówno warte. Przynajmniej te w polskim wykonaniu.
Niestety opony trudno wybrać i je porównać bo nigdzie nie można znaleźć sensownego porównania.
No niestety nie każdy to rozumie jak ważne są opony i ile dają.
Później teksty w stylu " żadne opony na taką pogode nic nie dadzą" itd
A najczęściej mówią to osoby na gówno oponach.
Kto szukał przyczepności ze startu czy krótkiej drogi hamowania wie jakie opony zakładać.
Oczywiście miejskie auto na wielosezonowych "dobrych" oponach to nie będzie najgorszy wybór jednak przyczepność będzie zawsze gorsza od opon lato/zima.
Jeśli dany producent
To nie są fachowcy. Gruby gada takie głupoty że aż szkoda to w ogóle oglądać
Jak np w tym teście opon. Zrobiony mega nieprofesionalnie a same wyniki wzięte z kosmosu.
Obejrzałem ostatnio dwa jego filmy i w każdym gada głupoty (jak np w tym do ilu kręcić diesla)
Gdzie patrzył tylko na wykres mocy a #!$%@? zapomniał o przełożeniu w skrzyni biegów. I o tym, że niższa moc na silniku niż
@reddml: Wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°), wolałem cię bo byłeś jednym z nielicznych którzy komentowali te "znalezisko"
Bardziej realne są wyniki w granicy 10m/s² a wtedy po 20,65 metrach miałby jeszcze 32,3 km/h !
22,22x22,22 -2x20,65x10=80,72
√80,72=8,98
8,98x3,6=32,3 km/h!
Tak więc widać jaka to różnica przy paru