W moim pojeździe różnica w paliwach pojawia się podczas "przyduszenia" silnika, na 95 słychać stuki, na 98 nie ma tego efektu. Auto to golf z 2003 r, 1.6 16V. Producent zaleca 98, ale dopuszcza 95. Stopień sprężania tym silniku to 11:1. Już od 175 000 km śmigam na gazie i stuki się nie pojawiają ;) W materiale zabrakło jakiejkolwiek teorii. W skrócie: nie powinno się stosować paliwa o wyższej liczbie oktanowej od
@pejter: No ale nie przemówisz ludziom którzy pamiętają cpny i jedyne paliwo które trzymało normy to było to o zwiększonej liczbie oktanowej. Tylko tak dla niepoznaki ono było lepsze nie dla tego że miało więcej oktanów tylko dlateogo że trzymało jakiekolwiek normy.
@pejter: Sprawdź czy działa czujnik stuków. Nie wiem jak w audi z 2003 ale u mnie to zwykły mikrofon na głowicy. Jak zwalony to mocno stuka i uszkadza silnik. Jak sprawny to komputer powinien sobie radzić na tyle by silnikowi nic nie było.
A ktoś w ogóle ogarnia o co chodzi z oktanami?! Mi się wydaje że o sam moment zapłonu, więc wiele zależy od silnika. Dodatkowo jak już ktoś napisał, może taniej lać np 95 ale spalanie może być większe bo do zapłonu dochodzi w złym momencie, silnik może się szybciej niszczyć itd. https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
@grzesix2: Osiągi? wątpliwe. Różnią się co najwyżej jakością (tj. czystością). Pewnie są wstanie lekko wydłużyć życie silnika. Obawiam się, że ciężko to będzie sprawdzić, tak samo jak ciężko będzie sprawdzić, czy spalanie w tych lepszych jest mniejsze.
Mam Kię z 2004 r. i w instrukcji info o tankowaniu 98. Tak robię. O 95 ani słowa. Gdy przez ok. pół roku tankowałem 95 silnik zaczął mi mocno pić olej i nieco głośniej chodzić gdy jest zimny - tak już niestety zostało, a ja wróciłem do 98 i od tego czasu sytuacja już się nie pogarsza. Oczywiście nie wiem czy to faktycznie miało wpływ, ale wierzę, że wzmianka o 98 od
Samochód potrzebuje do jazdy tyle samo energii, więc jeśli układ zasilania paliwem umie się dopasować do wysokooktanowej (wyprzedzenie zapłonu) to spalenie mniej drozszej benzyny i więcej tanszej wyjdzie na to samo. Benzyna wysokooktanowa byla do pojazdow ktore nie mogly jezdzic na tej nizszej. Lałbym tanszą o ile producent nie zalaca inaczej.
Komentarze (179)
najlepsze
W materiale zabrakło jakiejkolwiek teorii. W skrócie: nie powinno się stosować paliwa o wyższej liczbie oktanowej od
Tylko samochody w których ECU potrafi dostosować zapłon do lepszego paliwa mogą zyskać na wysokooktanowym paliwie.
Dlatego w większości przypadków samochody przystosowane do paliwa PB95 nie zyskują nic na PB98.
P.S.
Najwyżej oktanowy jest LPG. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeżdżąc na LPG warto sobie założyć wariator albo
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora