Znamy budowę akumulatora Modelu 3
Model 3 z ceną rozpoczynającą się od 35 000$ jest ponad dwukrotnie tańszy niż inne flagowe samochody Tesli – Modele S lub X. Dzięki serwisowi Electrek możemy poznać budowę jego akumulatora.
nicniezgrublem z- #
- #
- #
- #
- #
- 94
- Odpowiedz
Komentarze (94)
najlepsze
Komponenty, ktore programowalem, powstawaly w Niemczech.
@bidzej: gdyby nie Tesla to by to brzmialo mniej radosnie ;)
@StachuStach
Tesla już od jakiegoś czasu reklamuje to jako feature.
Byl nawet ostatnio filmik z Miami pokazujący że koleś jako jedyny na ulicy ma prąd przez ostatnie dwa dni, a to właśnie dlatego że ciągnęli go z Tesli po tym jak zerwało linie energetyczne.
https://www.tesla.com/blog/teslas-closed-loop-battery-recycling-program?redirect=no
https://www.tesla.com/blog/mythbusters-part-3-recycling-our-non-toxic-battery-packs?redirect=no
ale już założyciele Tesli otwierają następny biznes - recyclingowy - który się tym zajmie. W końcu to czysta (ha!) kasa. :)
http://www.teslarati.com/tesla-exec-straubel-linked-recycling-startup-redwood-materials/
https://cleantechnica.com/2016/11/24/recycling-ev-batteries-makes-sense-using-home-energy-storage-lux-research-echoes-tesla-cto-jb-straubel/
@gramatyczny_nazista: 400 km to mało ?
Mi taki zasięg wystarczyłby w 100%.
@gramatyczny_nazista: Dalej twierdze, że więcej nie jest potrzebne. Ja mam zasięg 270-330 km na butli z gazem. Przez ostatnie 40 tys km tylko raz tankowałem tego samego dnia powtórnie zbiornik.
Czyli na przejechane 40 tys km tylko raz elektryczne auto musiałbym ładować na stacji supercharger aby móc dalej jechać.
Nie wydaje się aby
Łatwo zapamiętać gdyż w większości wypadków jest tak:
tĘ książkęĘ (weź) vs. tĄ książkĄ (dostaniesz w łeb)
Odpowiadam: z elektrowni wodnych.