WYMIANA OLEJU W TŁUMIKU ! - JAK WYMIENIĆ ? -OBJAWY ? -CZY WARTO WYMIENIAĆ ?
Dzień dobry. Dzisiaj bardzo poważna kwestia która jest pomijana w kręgach motoryzacyjnych "fachowców". Rzucam więc odrobinę światła z lamp led na wymianę ole...
Rafal_Baster z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 69
- Odpowiedz
Komentarze (69)
najlepsze
- wywijaniu opon letnich na "lewą stronę" przed zimą zamiast kupować komplet "zimowych" czyli wywiniętych letnich (wymysł Januszy biznesu, w Anglii na przykład mówi się że wszyscy jeżdżą na letnich bo wywijają je tylko na zimę)
- mieszaniu benzyny z olejem napędowym 50:50 - olej napędowy smaruje silnik i nie trzeba wymieniać oleju w silniku (olej napędowy - olej czyli smaruje)
- hamowaniu hamulcem ręcznym na zakrętach zamiast nożym (unika się podsterowności ponieważ przyhamowuje tylko tylne koła, zalecana zwłaszcza w deszczu), kiedyś Hołowczyc na TVN Turbo o tym opowiadał
- jeżdżeniu na wysokich obrotach na zimnym silniku (jest wtedy lepsze smarowanie niż przy niskich obrotach) oraz szybciej się nagrzewa, najlepiej potrzymać zimą auto 2-3 min na "odcince" po
Zapomniałeś o:
- regularnym smarowaniu tarcz hamulcowych (zapobiega to korozji tarcz i poprawia odprowadzanie wody w deszczowe dni)
- co 5000 km należy dopompowywać łańcuch rozrządu (paski są właściwie bezobsługowe)
- czyszczeniu a nie wymianie filtra oleju (podczas pracy filtra/docierania tworzane są tzw. kanaliki olejowe, poprawiające oczyszczanie oleju, natomiast nowy filter znów
Oczywiście należy pamiętać, ze jesli wymieniamy olej w tłumiku to razem z filtrem :P
Komentarz usunięty przez moderatora