Na invercie gram tylko kiedy muszę czymś polatać w grze. O ile grając kolesiem że spluwą mam normalne ustawienie, to jak przychodzi zasiąść za sterami czegoś latającego to musi być odwrócone sterowanie.
@Benzen: Ogólnie wolę normalny tryb sterowania ale 5 min na invercie i można spokojnie grać. Po paru godzinach już bez znaczenia, zwłaszcza na widoku 3 osobowym. Tylko jak ktoś dostaje tryb inny od preferowanego to stwierdza "O #!$%@?! nie da się grać"
Gram na invercie od samego początku - dla mnie to jest naturalne sterowanie. I to nie przez żadne symulatory lotu etc. po prostu z jakiegoś powodu tak mam. Za każdym razem jak siadam do jakiejś gry, która ma "normalne" ustawienie to się totalnie gubię przez kilka pierwszych minut, a nawet jak uda mi się nieco przestawić na inne sterowanie to i tak odczuwam dyskomfort. Dlatego zawsze jednak staram się wchodzić wpierw w
Temat nie jest prosty, więc mocno plusuję ten materiał bo faktycznie napomknął o wszystkich niuansach związanych z kierunkami w grach.
Po sobie mogę wysnuć wniosek, że inaczej steruje się 2D a inaczej 3D: w 2D ustawiony mam kierunek "prosty". Tzn aby przeskrolować ekran w dół, gest palcem jest "w dół". To zabawne samo w sobie, bo na Macu ten kierunek nie jest "naturalny" i muszę go sobie już odwrócić.
@gl0wa: Mac jak zwykle ma coś odwrotnie: nawet na myszce z kulką (zamiast kółka) aby przewinąć w dół, trzeba miziać w górę, w dodatku nazywają to trybem "naturalnym". Paranoja ( ͡°͜ʖ͡°)
Ja też całe życie mam odwrócona myszkę góra dół i ludzie się nią mogą nadziwić że dobrze strzelam, no w CS. To jest już podświadome i tego nie kontroluje, po prostu strzelam :p
Nigdy się głębiej nad tym nie zastanawiałem, zjawisko to wydawało mi się kwestią indywidualnych preferencji. Jednak po obejrzeniu tego materiału zacząłem zwracać uwagę z jakich ustawień sterowania korzystam.
W komputerze z którego teraz korzystam przewijanie strony w dół odbywa się przez wykonanie ruchu na touchpadzie w górę. W strzelankach z wykorzystaniem myszki czy pada również gram z inwersją pionową, bez inwersji w poziomie. W grach 2D gram bez inwersji.
Ja tam gram normalnie myszką, ale na klawiaturze jest mi gorzej. Jestem leworęczny, myszkę używam prawą. Na klawiaturze np. W grach wyścigowych mam problem, bo strzałek używam lewą ręką a resztę klawiszy prawą i mam w ten sposób skrzyżowane ręce...
Komentarze (211)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Po sobie mogę wysnuć wniosek, że inaczej steruje się 2D a inaczej 3D: w 2D ustawiony mam kierunek "prosty". Tzn aby przeskrolować ekran w dół, gest palcem jest "w dół". To zabawne samo w sobie, bo na Macu ten kierunek nie jest "naturalny" i muszę go sobie już odwrócić.
W 3D z
Wołasz kolegę @dex4er:
Ja maca w życiu nawet nie dotykałem, chyba, że w Media Markt, ale to już nawet nie pamiętam ( ͡° ʖ̯ ͡°)
W komputerze z którego teraz korzystam przewijanie strony w dół odbywa się przez wykonanie ruchu na touchpadzie w górę.
W strzelankach z wykorzystaniem myszki czy pada również gram z inwersją pionową, bez inwersji w poziomie.
W grach 2D gram bez inwersji.
Tak mi jest