Ostatnio zauważyłem, że niektóre wiadomości e-mail nie dochodzą na moją skrzynkę pocztową(outlook.com). Ktoś wysyłał do mnie wiadomość, która po prostu znikała. Ja jej nie dostawałem (nie lądowała ani w SPAM ani w koszu). On nie dostawał informacji, że wiadomość nie dotarła. Postanowiłem napisać do suportu Mircosfotu. I oto histora wiadomości:
grzegorz.mazela
August 11, 2017, 14:55 +0000
Witam
Moja skrzynka nie odbiera niektórych wiadmości jakie są do mnie wysyłane. To bardzo poważny dla mnie problem.
Proszę o sprawdzenie.
Powinienem otrzymać dzisiaj e-mail z adresu: b******@interia.pl ale nic takiego nie mam nigdzy na skrzynce. Sprawdziłem zarówno
kosz jak i SPAM. Co jest przyczyną problemu?
Outlook Support
August 14, 2017, 09:42 +0000
Witam, dziękuję za kontakt.
Czy nadawca wiadomości email otrzymuje jakąkolwiek wiadomość zwrotną z komunikatem albo kodem błędu? Jeżeli tak, to proszę o załączenie treści jednej z takich wiadomości by zweryfikować przyczynę problemu.
Pozdrawiam,
A******
Wsparcie Techniczne serwisu Outlook.com
grzegorz.mazela
August 14, 2017, 09:56 +0000
Niestety nic nie otrzymuje. Z jego strony wygląda, że wszystko jest ok. Z mojej nie ma wiadomości. Sprawdziłem też reguły i nie wygląda jakby był jakiś problem. Z mojego punktu widzenia to trochę tak jakby na serwerze był jakiś filtr, który pewne wiadomości nie wpuszcza na skrzynkę.
To nie jest pierwszy taki problem z tą skrzynka.
Pozdrawiam
Grzegorz Mazela
Outlook Support
August 14, 2017, 10:10 +0000
Dziękuję za odpowiedź.
Na sam początek zalecam by tymczasowo usunąć ustanowione reguły i przetestować czy wiadomości są wtedy do Pana dostarczane. Jeżeli mimo tego problem nadal będzie występował, w tym przypadku będziemy mieć pewność. że nie jest to kwestia ustanowionych reguł - wtedy będzie można je ponownie zastosować.
Oprócz tego, można dodać adresata wiadomości email do zaufanych. By dodać poszczególnego adresata do bezpiecznych, należy zalogować się swoim kontem na stronie www.outlook.live.com, kliknąć na ikonkę Ustawień na górnym prawym rogu ekranu i wybrać Opcje. Po lewej stronie okna, proszę kliknąć na pozycje Poczta > Wiadomości-śmieci > Bezpieczni nadawcy. Tam można wprowadzić adres email (w tym przypadku adres twoja_f@ktura.t-mobile.pl ).
Dodatkowo, przy Opcjach może Pani wybrać pozycje Poczta > Wiadomości-śmieci > Filtry i Raportowanie by sprawdzić jaki poziom ochrony jest tam ustawiony. Zalecamy by mieć wybraną opcję Standardowej ochrony. Dobrze będzie także sprawdzić czy czasem skrzynka nie jest przepełniona (jeżeli tak to zwolnić miejsce) i spróbować wyszukać wiadomość za pomocą wyszukiwarki na stronie Outlook.com przez jej tytuł czy treść.
Pozdrawiam,
A********
Wsparcie Techniczne serwisu Outlook.com
Grzegorz Mazela
August 14, 2017, 10:21 +0000
Reguły mogę wyłączyć nie ma problemu.
Druga wasza rada to jest jakiś absurd... To jest skrzynka pocztowa na która ludzie do mnie piszą. Robią to klienci, rekruterzy sklepy itp. Często gęsto to nawet nie wiem z jakiej domeny do mnie będzie ktoś pisał? A wy mi tutaj karzecie dodawać do zaufany... mam nadzieje, że zdajecie sobię sprawę jak nieralana jest to porada i właściwie do niczego się nie nadaje.
Zamiast pisać mi jakieś dyrdymały proszę sprawdzić co stało się z dwiema wiadomościami z adresu betulag@interia.pl, które zostały do mnie wysłanę 11 sierpnia. Proszę o wyjaśnienie dlaczego nie ma ich na mojej skrzynce i dlaczego wyszukiwarka w ogóle ich nie znajduje.
Pozdrwiam
Grzegorz Mazela
Dziękuję za odpowiedź.
Rozumiem, że podany krok może nie odpowiadać oczekiwaniom - jednakże proszę mieć na uwadze, że standardowo, usługa Outlook.com sama z siebie nie blokuje domen mailowych. Adresy (i ogólnie domeny) mailowe są blokowane na podstawie zgłoszeń użytkowników którzy informują nas o spamie - ale usługa pozostaje nadal otwarta do wysyłania i odbierania wiadomości, sortując wiadomości email do skrzynki odbiorczej czy spamu (lub innych folderów, według ustawień użytkownika).
Dlatego też dodawanie adresów email do zaufanych nie powinno być obowiązkową opcją dla każdego adresu email czy domeny - są to raczej rzadsze przypadki. Zalecam by sprawdzić jeszcze opcje filtrowania (jak tez wymieniono wcześniej)
Żadne wiadomości z 11 sierpnia od adresu betulag@interia.pl nie zostały dostarczone do Pańskiej skrzynki - związku z tym nadawca albo nie wysłał w ogóle wiadomości, albo powinien otrzymać automatyzowaną wiadomość zwrotną z komunikatem lub kodem błędu. Wiadomość zwrotna powinna mieć w tytule opis Delivery Failure Status.
Pozdrawiam,
A**********
Wsparcie Techniczne serwisu Outlook.com
I tutaj chwila przeerwy:
"jednakże proszę mieć na uwadze, że standardowo, usługa Outlook.com sama z siebie nie blokuje domen mailowych." - mamy zapewnienie, że tak się nie dzieje i nie ma takich możliwości.
Grzegorz Mazela
August 14, 2017, 14:54 +0000
W takim razie jestem wyjątkowy
Ja też pracuje w IT i rozumiem, że takie wiadomości wydają się niemożliwe.
W załączniku przesyłam wiadomość e-mail z czerwca wysłaną na adres Grzegorz.mazela@outlook.com
Na ten adres nigdy nie doszła, nadawca przekierował ją przez moją drugą skrzynkę założoną u waszej konkurencji gdzie nie było już problemu.
Skoro wasz system jest tak zaprojektowany, że niczego nie blokuje a jednka ja tej wiadomości nie dostałem to prosze o wyjaśnienie co jest przyczyną tego stanu rzeczy?
Dziękuję za odpowiedź.
Niewykluczone, że jeden lub kilka adresów IP skrzynki nadawczej serwisu @
interia.pl prawdopodobnie znajduje się na naszej liście potencjalnie niebezpiecznych (które mogą rozsyłać SPAM użytkownikom poczty Outlook.com). Więcej informacji znajduje się na stronie
https://mail.live.com/mail/postmaster.aspx (jest to strona przeznaczona dla administratorów tych skrzynek pocztowych). Należy skontaktować się zatem z technikami zajmujący się wsparciem usługi mailowej @
interia.pl, by po po podaniu przez nich adresu IP (lub zakresu adresów IP) skrzynki nadawczej poprzez nasz formularz zgłoszeniowy
https://support.microsoft.com/pl-pl/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=en-us&ccsid=636094517133798255 został odblokowany. Formularz ma zostać uzupełniony przez administratorów danego serwisu.
W ten sposób będzie można odblokować całą domenę mailową wykorzystywaną przez @
interia.pl, więc po tym problem nie powinien występować. Nawet jeżeli nie jest to kwestia blokady, nadal będzie można uzyskać więcej informacji na temat problemu z dostarczeniem wiadomości.
Pozdrawiam,
A*********
Wsparcie Techniczne serwisu Outlook.com
Całość trwała 3 dni zanim doszedłem, do tego, że jednak MS blokuje e-maile i powiem szczerze, że skoro tak się chcą bawić to ja wracam na gmail i dziękuje bardzo za ich usługi.
Każdy kto używa ich skrzynek radzę uciekać bo nigdy nie wiesz jak ważna wiadomość może Cię ominąć.
Komentarze (1)
najlepsze