Robię gry dla Ubi. AMA?
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z- #
- #
- #
- #
- #
- 559
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z
Komentarze (464)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
2. Dopiero zaczynam programowanie (jestem w liceum). Jakieś rady dla przyszłych programistów?. Co było źródłem twojej wiedzy ?
3. Jak u Ciebie z językami obcymi? Gdzie się uczyłeś?
Komentarz usunięty przez moderatora
Czy po godzina dłubiesz sobie jakieś własne projekciki? Czy może odbębniasz swoje i masz już dość patrzenia w kod? Praca po tylu latach nadal sprawia radość czy masz wrażenie wypalenia się?
Jako projektant jak dużo masz do powiedzenia w temacie ostatecznego kształtu elementów nad którymi pracujesz? Czy często zdarza się tak, że chcesz zrobić coś co wydaje Ci
Wypalenie się jest problemem, ale ja sobie z nim radzę w taki sposób, że koncentruję się na innych zagadnieniach związanych z produkcją. Dzięki temu człowiek skacze sobie troszeczkę i nie nudzi się tak bardzo w jednym miejscu.
Mam dużo do powiedzenia, ale to kwestia doświadczenia, nie stanowiska. Nie ma
Piję tutaj do tego jak blizzard bardzo zmienił i w opinii wielu graczy popsuł diablo 3?
Od czego to zależy?
Czy da się podważyć coś, co lead developer robi źle np. w samym koncepcie rozgrywki?
Czy testowanie gier polega na wylapywaniu bugow, czy jest jakis feedback odnosnie tego jak się w cos gra czy
Są różne rodzaje testów. Regresje są od tego, żeby sprawdzić co się zepsuło od "zeszłego tygodnia". Do tego są focusy, gdzie testerzy koncentrują się na danym aspekci gry i oceniają go pod każdym względem. Na przykład: nie podoba mi się
Można otrzymać pocztówkę/plakat z Ubisoftu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Jaka jest specyfikacja stacji roboczych? ;-)
2. Jakiego softu używacie przy Level Design?
3. Windows 7 czy Windows 10 używacie?
Wiem od ''znajomego'' z DICE Los Angeles (Battlefield) że używają Windows 7.
1. Jest parę różnych "serii" i masz to na co się załapałeś. Potem w razie potrzeb możesz sobie stację rozszerzyć właściwie dowolnie, jeśli ma to sens w kontekście twojej pracy. Generalnie taki "typ" to raczej poziom GTX 1080, programiści mają milion ramu i przestrzeni SSD bo potrzebują, a graficy lepiej z kartami stoją. Każdemu wg. potrzeb.
2. Raz pracowałem w Unity (Overlord), a tak poza tym to tylko w własnych
Chciałem wam bardzo tutaj wszystkim podziękować za fenomenalne pytania, ale już nie odpowiadam. Kiedyś trzeba to zgasić, bo muszę wracać do roboty :) Było super!
Tutaj macie pełną treść:
http://pokazywarka.pl/tpfkyz/
Wyszło długie, ale chciałem Wam jeszcze coś tak od siebie na koniec powiedzieć. Na wypadek, gdyby udało mi się pożyczyć odrobinę Waszej uwagi.
Czołem!
Czy będą człowiekiem z branży docierają do ciebie czasami informacje wewnętrzne z innych firm na zasadzie znajomy znajomego wewnątrz firmy xyz usłyszał to i owo, itp.
Pytam, bo czy może słyszałeś coś o ME:Andromeda?
Pisałeś też o tym, że lepiej zaczynać od zera, da się to jakoś rozpoznać, że było od zera, czy jak w grze typu resident evil 7 wydaje się, że jest od nowa po samym wyglądzie, to tak
1. Tak. My wiemy o rynku dużo więcej niż typowy zjadacz chleba. Czasem, jak człowiek się zna to można nawet trafnie zgadywać co dane firmy gotują w tajemnicy TYLKO na podstawie nazwisk, które rotują w branży. Wbrew pozorom, ten świat nie jest taki duży i często się o pewnych postaciach, gdzieś słyszało. Jak taki Blizzard zatrudnia 4 profesjonalnych gości od Character Control dla gier FPS, których na rynku znamy, to
1. Kodowałeś kiedyś jakieś MMO?
2. Jak często kodujecie PCtowe w czymś innym niż C++?
3. Gdybyś miał możliwość zmiany pracy za dowolne pieniądze to dla jakiej firmy chciałbyś pracować i dlaczego?
1. Nie miałem okazji.
2. W przypadku PC, tylko raz pracowałem w Unity, więc wtedy był C#. Standardem jest C++.
3. Dowolne pieniądze to duże ułatwienie. Jak bym miał dowolne pieniądze to bym sam studio założył :)