Robię gry dla Ubi. AMA?
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z- #
- #
- #
- #
- #
- 559
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z
Komentarze (464)
najlepsze
Czy Indyki w jakikolwiek sposób wpływają na waszą pracę? W sensie: "O bardzo dziwny, udany i odważny pomysł, może wprowadzimy go do swojego projektu"?
Czy mamy na to czas? (Właściwie wszystko się da zrobić, o ile masz go nieskończoność)
Czy obecny sprzęt to pociągnie?
Czy mamy ludzi którzy potrafią to zrobić?
Ja na przykład poległem w momencie kiedy dla Codemasters musiałem implementować jakąś bibliotekę matematyczną na specjalny tablet od
2. Czy góra wymusza w jakiś sposób robienie gry w taki a nie inny sposób? Czy macie wolną amerykankę, ma być zrobione, nie ważne jak.
3. Jakie były nastroje jak wyszedł Wiedźmin 3? Był np. strach, że mniej ludzi kupi waszą następną grę?
4. Ile kosztuje życie w takiej Kanadzie? Ile
1. Miałem OGROMNE szczęście, że mnie to ominęło, bo w branży się zdarza dość często. Te produkcje które widziałem, często umierały bo były zbyt.. ambitne. Team chciał dużo od siebie dać, ale nie miał technologii, która by to zapewniała. Po czasie walki, terminy były nie dochowane, a szansa, że podstawowy plan się uda zrealizować malała. Na tym etapie zazwyczaj dzieje się albo - kill, albo "all hands on deck". To
Np: Masz 7 kości kręgosłupa o długościach x1/x2/x3 itd. O ile stopni masz obrócić daną kość w sekwencji, żeby gracz kucnął równo 40 cm i nie wyglądał jak żuczek.
Teraz kilka spraw, które mnie ciekawią.
1. Jako, że sam klepie kod za żetony, to chciałbym zapytać czy wskoczyłeś w gamedev prosto z modowania czy wcześniej tworzyłeś inne rzeczy (nadal programowanie, zmieniałeś kolory przycisków bo klient tak chce, etc.)?
2. Sam od czasu pierwszego komputera myślałem coś o tworzeniu gier, ale skończyło się na jakiś głupotach we flashu czy js...
1. Modowanie to było tylko hobby i nigdy moich tworów nie opublikowałem. Zacząłem studia informatyczne i aktywnie szukałem w okolicy jakiejś firmy co juniora w gamedev, za paczkę gumy do żucia zatrudni i.. znalazłem. Reszta potoczyła się trochę z rozpędu. Technicznie nie zarobiłem w życiu złotówki, na sofcie który nie był grą.
2. Trzeba pokazać coś swojego. Jak jesteś czysta kartka, bez wydanych tytułów to musisz powalczyć. Na twarz ci
Obsługa 3DSMax, ZBrush to podstawa. Trzeba zrobić duże portfolio i załapać się w mniejszej firmie by wyrobić doświadczenie. Junior'y w temacie są zawsze z rynku lokalnego (Toronto), bo sprowadzenie kogoś z Europy to ogromny wejściowy koszt i nikt nie zaryzykuje z osobą, która ma mniej niż 4 lata doświadczenia.
1. Dlaczego gry ubi są tak mocno niedokończone w momencie premiery? Aż takie naciski od wydawcy, czy po prostu łatwa kasa i tak się sprzeda?
2. Rzeczywiście każą unifikować i ściągać w dół jakość żeby konsolki pctom dorównywały?