Robię gry dla Ubi. AMA?
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z- #
- #
- #
- #
- #
- 464
Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?
kamikatse z
Komentarze (464)
najlepsze
1. Jak u Ciebie wygląda podejście testerów do grania w gry, które testowali, po premierze? Kiedyś słyszałem plotkę że większość testerów nie chcę ich nawet odpalać.
2. Jak wygląda kwestia terminów w UBI? Jaki miałeś czas na zrobienie mechaniki łowienia ryb w Far Cry 5?
3. Dużo linijek ma taki kod z takiej mechaniki?
4. Czy to prawda że dużo trudniej jest dodać szczegóły mechanik niż podstawowy mechaniki?
5 .Dostajecie gry
1. Nie chce. Chociaż znałem takiego jednego asa, co w 4h od premiery miał już wszystkie achievementy, bo mu powiedzieliśmy, że nie da rady. Ja sam gram, w to co zrobię.
2. Tu za dużo bym powiedział, poza tym temat jest dalej w toku, a nie skończony.
3. Sama grywalność.. może z 10 klas? Ale ciągle piszemy nowe.
4. 95% mechaniki robi się przez 10% czasu. Najwięcej zjadają właśnie takie
Zaczynałem od programowania... klocków lego. A konkretnie to zestawy Mindstorms. Potem na pierwszym roku studiów załapałem się do firmy co gry mobilne robiła i tak już w branży zostałem. Miałem problemy, ale przerwy nie mogłem sobie zrobić (bo już pracowałem). Trzeba było zagryźć zęby i pchać.
Jak wygląda twoja praca? Masz czas, żeby pyknąc sobie w jakiegoś klikera podczas alttabowania okienek, czy masz cały czas szefa nad głową?
Pytali na rozmowie kwalifikacyjnej czy grasz, w co grasz etc?
Grupka testerów ma swój klan w Overwatch
Inne miśki nawalają namiętnie w PubG
Heartstone swego czasu był na połowie ekranów
Mamy 3 telewizory do ligi Street Fightera, Tekkena i Fify
Ktoś
Odpowiadasz jeszcze?
Czy jakiś gamedev oferuje pracę zdalną? i to właśnie taki porządny, duży gamedev na pc i konsole, bo do takiego mnie ciągnie. Mobline to takie nudne zabijacze czasu, ale kasa chyba niestety tam większa? no i w webdev jeszcze większa, ale to rzygam na samą myśl :D
Sam chciałbym iść w stronę gamedev, ale właśnie zarobi nie przekonują, aktualnie tak właściwe jestem w gamedev zdalnie ale... robie pluginy do
Trochę pytań odnośnie pracy w Techlandzie:
1. Czy to prawda że Chrome był kiedyś napisany w Javie? (ale został przepisany) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Jak z jakością kodu Chrome, czy jest to dobrze napisany silnik?
3. Jak pracowało się przy Gunslingerze? Jakieś ciekawe sytuacje związane z produkcją? Jak grałem to miałem takie wrażenie że jest to gra zrobiona po taniości trochę (ale i tak bardzo mi
FarCry 5 (w produkcji)
Overlord - fellowship of evil albo coś - tak.. nawet nie chcę tego pamiętać.
Dying Light
Call of Juarez: Gunslinger
Dead Island
Call of Juarez: Cartel
Mobilki - jeszcze czasy Javy i gier kupowanych sms'em na 7222772:
Metal Gear Acid Mobile
Tekken
Silent HIll 2 Mobile
Ile zarabiasz i jak zarobki w zagranicznych studiach mają się do zarobków w naszych ojczystych jak Techland o którym wspominałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chociaż raz mogę powiedzieć - I am the 1%!
Napruł(a) się i pupsko boli że zwolnili / coś tam z sensem pisze / troll z wyobraźnią?
Jego problem polega na tym, że miesza. Znam ten post i "ogólnie" się z nim nie zgadzam. Prawda jest jednak taka, że jak już wspominałem Ubi to korporacja, a nie studio. Ja pracuję dla Ubi Toronto i dla mnie coś takiego jest nie do wyobrażenia i nie spotkałem się z takimi zachowaniami. Przypominam jednak, że moje studio może być KOMPLETNIE inne, w porównaniu do jakiegoś brytyjskiego z naszej rodziny (mamy
pewnie jest ich pare, od produkcji i pojedynczych komponentow do przedreleasu.
Czy uważasz że gry ubi to jeden wielki zlepek z poprzednich gier? Ja zawsze mam uczucie grając w coś od waszej firmy że gdzieś już to widziałem.
Jak wygląda dobór w zespoły do tworzenia danej gry?
Czy devi są wraz z qa teamem? czy są gdzieś wyoutsourcowani/etc
W cyklu produkcyjnym, team developerski ma zazwyczaj dostęp do "DevTestera", to tacy ludzie co nam na codzień pomagają i besztają za wtopy. Zazwyczaj są członkami bezpośredniego teamu produkcyjnego i realizują zadania typu: "Ej, właśnie wrzuciłem nowego AKACZA. Testowałem u siebie, zrób po swojemu." Dostaje potem raport, że AKACZ fajny, ale jak strzelasz do ściany z desek to zamiast wiurów iskry lecą, a do tego
Gram w otwarte karty.
dotyczy "patrzących psów"
1. od czasu do czasu #!$%@?ą mi patrzące psy, zwykle jak wyeliminuje jakąś postać na początku gry, uplay prosi o wysyłanie raportu, długo to trwa, a nie widzę by ktoś coś robił (problem opisywany na reddit), ktoś wogóle analizuje to, czy to jest taki przycisk placebo który nic nie robi i nie ma sensu tego wysyłać?
2. w patrzących psach jest tryb gry PVP sh0wdown:
a. czemu
1. Centrum analizy tych raportów jest chyba w Montrealu i wygląda jak siedziba CIA. Moja strona się takimi tematami nie zajmuje, ale sam wprowadzam pewne mechaniki telemetryczne i osobiście zajmowałem się analizowaniem tych danych pod względem tego, jak możemy pewne rzeczy robić lepiej.
2. Nie będę o tej grze opowiadał, bo nie robiłem. Szczególnie jeśli mam decyzje kolegów obgadywać.
3. Z tego co wiem, chyba tylko można tam było z
2. Czy podzielisz się z nami jakimiś informacjami na temat jakiejś tajemniej gry o której nikt nie wie oprócz was z Ubi?
1. Nie mogę powiedzieć. Napomknę tylko, że robiłem łowienie ryb w nie wydanym jeszcze FarCry, ale to jakiś ułamek tego co od dwóch lat gotuje.
2. Czy występując praktycznie pod imieniem i nazwiskiem, w AMIE gdzie linkowałem weryfikacyjne informację o mnie, zdradzę tajemnicę, za którą zgodnie z moją umową, nie tylko mnie #!$%@?ą, ale jeszcze do końca życia będe im płacił? Jak myślisz?
Linkedin z 40+ referencji:
https://www.linkedin.com/in/radoslaw-malicki-76066715/
Mój blog z wpisem autentykacyjnym:
http://opowiesciradoslawa.pl/index.php/2017/07/29/witam-wykop/
Link do wywiadu, jeszcze z Techlandu, gadam pierwszy (lata temu)
https://www.youtube.com/watch?v=0TcY8d2bNRY&t=18s