Koleś w okolicach 6 minuty mówi, że klasyczne automaty już wyprzedziły DSG w czasie zmieniania biegu. Jak to jest możliwe, skoro DSG zmienia biegi natychmiastowo, tzn t=0?
@mike78 przecież te talerze pomiędzy którymi znajduje się łańcuch muszą się od siebie odsunąć lub do siebie zbliżyć, a skoro tak to muszą się ruszyć, więc musi upłynąć jakiś czas...
@wyjalowiony: Nie napisałem w moim pytaniu ani słowa o bezstopniowej skrzyni biegów. Ale nawet jeślibym napisał, to i tak się mylisz, to o czym piszesz, jest procesem płynnym. Łańcuch nie przeskakuje jak w rowerowej przerzutce, tylko chodzi po powierzchni o zmiennej średnicy. Zmiennej w sposób płynny, więc nie może być mowy o czasie pomiędzy zmianą przełożenia, jak zresztą nie ma też i przełożeń stałych.
Jeżeli chodzi o automaty to zasada jest jedna - Unikać jak ognia skrzyni Multitronic ( Vw, Audi ). O ile mi wiadomo DSG i S-Tronic również są dużo bardziej awaryjne od skrzyń w MB / BMW i innych markach.
@Tylko_noc: Wysoka awaryjność skrzyni multitronic jest w środowisku mi.n mechaników czymś całkowicie oczywistym i właściwie każdy obeznany będzie ją odradzał. Jako ciekawostka trzeci wynik po wyszukiwaniu "multitronic opinie" - "Audi A4 2.0 TDI Multitronic - Gdyby nie ta skrzynia... | Test ... - Auto Świat"
Jedyny wniosek jaki mogę wyciągnąć, to taki że albo Ty, albo Twoi rodzice taką skrzynie mają ;)
Komentarze (131)
najlepsze
O ile mi wiadomo DSG i S-Tronic również są dużo bardziej awaryjne od skrzyń w MB / BMW i innych markach.
Jako ciekawostka trzeci wynik po wyszukiwaniu "multitronic opinie" - "Audi A4 2.0 TDI Multitronic - Gdyby nie ta skrzynia... | Test ... - Auto Świat"
Jedyny wniosek jaki mogę wyciągnąć, to taki że albo Ty, albo Twoi rodzice taką skrzynie mają ;)