@mgorski: No tu jest właśnie problem. Z jednej strony to co napisałeś jest logiczne. Z drugiej strony kierowca rajdowy nie spodziewa się pojazdu uprzywilejowanego na trasie, i jak #!$%@?, to straż czy karetka mogą nigdzie dalej nie pojechać, a biorąc pod uwagę prędkości i widzów ktoś też może zginąć. Rajdy są zgłaszane, i służby wybierają inną trasę. W tym przypadku pewnie innej nie było, albo nie wiem co. Pozostaje tylko radiowa
W komentarzach widać zdziwienie i oburzenie, że przecież postąpiono prawidłowo. Otóż nie postąpiono prawidłowo. Na filmie widać rażące naruszenie elementarnej zasady ratownictwa - zapewnienia bezpieczeństwa. Taką akcją zagrożono bezpieczeństwu załóg startujących w rajdzie, kibiców oraz samych strażaków.
Odcinki specjalne w trakcie rajdu są wyłączone z ruchu drogowego, w tym ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Jest to niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestników rajdu - załóg, kibiców i obsługi, bo na odcinku specjalnym nie obowiązują
@wujekmundek i ten post powinien zostać podwieszony na szczycie listy komentarzy, w celu uciecia bezsensownych rozważań ludzi, którzy o rajdach wiedzą tyle, co przeczytają na onecie
W pierwszych sekundach widać jak organizatorzy i ktoś w mundurze (?) zdejmują taśmę i wpuszczają straż na trasę rajdu. A to chyba ich rola by umożliwić bezpieczny przejazd uprzywilejowanego pojazdu. Strażacy w momencie gdy zostali wpuszczeni mogli uznać, że jest bezpiecznie i np. rajd na danym odcinku został zatrzymany.
I w ogóle mam wrażenie, że krzyki publiczności są bardziej skierowane do tych taśmowych niż do samych strażaków.
@spacetraveler: NIE, to nie jest ich rola, ani strażaków, na 100% poszła tutaj samowolka.
Dzięki Procedurze Bezpieczeństwa możliwe jest zatrzymanie rajdu w miejscu nieszczęśliwego zdarzenia, co przy dzisiejszych metodach śledzenia przejazdu samochodów na trasach OS-ów przy pomocy systemu GPS powoduje, że zarówno kierownik OS-u jak i Centrum Kierowania Rajdem (CKR) widzą dokładnie, kiedy można wysłać pojazdy ratownicze na trasę odcinka specjalnego - nawet „pod prąd”, aby nie narazić ich oraz innych
@spacetraveler: Procedury sa ale fakt, zawiodla komunikacja. Byly przypadki ze karetka czy straz musiala jechac do zdarzenia niezwiazanego z rajdem i dalo sie zatrzymac oes. Czasem w takich sytuacjach wysyla sie woz z zabezpieczenia oesu
Co trzeba mieć we łbie, kierowca rajdowy jest skupiony na trasie, w samochodzie jest głośno i może nie usłyszeć sygnałów wozu strażackiego, wyjedzie na pełnej prędkości z zakrętu i zaliczy z wozem strażackim dzwona.
Brak wyobraźni ale i głupota strażaków - widać, że to jakaś wioska, zapewne OSP więc powinni wiedzieć, że trasa którą jadą jest wyłączona z ruchu,.
Co ty z tymi strażakami człowieku? Straż dostaje zgłoszenie z MSK/PSK i jedzie do zdarzenia. Z tego krótkiego sytuacyjnego fragmentu widać, że zdarzenie nie jest związane z rajdem, bo rajd trwa.... straż dojeżdża do wyłączonego z normalnego ruchu fragmentu drogi publicznej na którym odbywa się rajd, zostaje zdjęta taśma zabezpieczająca i straż wjeżdża. Powiedz mi w którym momencie błąd popełniają strażacy, bo cały czas powtarzasz wina strażaków, wina strażaków ale powiedz jaką
Podejrzewam, że jak zawsze nawaliła organizacja. Nie wierzę, że straż nie wiedziała, że na tym odcinku jest rajd. Zgłosili wyjazd i pewnie założyli, że info poszło gdzie trzeba. Rajd wstrzymany czy coś takiego. #!$%@? w pomarańczu z 621 tak delikatnie machał rączką jak prawiczek odganiający napaloną dziewczynę. Skucha jak zawsze po całości.
@nojasneurwa: Tu nie tyle zmian trzeba, co jakiegoś szkolenia. Warto by było gdyby PZM wydał po prostu jakiś podręcznik dla osób funkcyjnych rajdu co mają, a czego nie mają robić. Choćby z podstawami tego jak i do jakiego stopnia interweniować jeśli chodzi o kibiców, jak zachować się różnych sytuacjach.
Bo póki co safety staje na rajdzie po krótkiej odprawie i nie do końca wie co ma robić i działają na wyczucie.
No dobra, ale ta afera jest toczona na podstawie tylko tego filmiku, czy rzeczywiście wiemy, że ktoś dał ciała? Może jest tak, że odcinek został wstrzymany, a kierowcy będący już na odcinku mieli informację o potencjalnym zagrożeniu i nie jechali na 100%? Kibice przecież tego nie wiedzą więc się prują.
@przemek0621: Zazwyczaj nie każdy z safety ma radio. Oni stoją wzdłuż całego odcinka co dosłownie 100m i głównym zadaniem jest informowanie i upominanie ludzi którzy stoją w miejscach niebezpiecznych. Każdemu nie jest potrzebne radio, bo nawet w sytuacji awaryjnej po prostu mogą zadzwonić z komórki.
Tacy z radiem zazwyczaj stoją właśnie na skrzyżowaniach, bo tam zawsze jest po pierwsze najwięcej kibiców (bo da się dojechać), na skrzyżowaniach są drogi ewakuacyjne odcinka
Komentarze (133)
najlepsze
Rajdy są zgłaszane, i służby wybierają inną trasę. W tym przypadku pewnie innej nie było, albo nie wiem co.
Pozostaje tylko radiowa
Odcinki specjalne w trakcie rajdu są wyłączone z ruchu drogowego, w tym ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Jest to niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestników rajdu - załóg, kibiców i obsługi, bo na odcinku specjalnym nie obowiązują
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
I w ogóle mam wrażenie, że krzyki publiczności są bardziej skierowane do tych taśmowych niż do samych strażaków.
Dzięki Procedurze Bezpieczeństwa możliwe jest zatrzymanie rajdu w miejscu
nieszczęśliwego zdarzenia, co przy dzisiejszych metodach śledzenia przejazdu
samochodów na trasach OS-ów przy pomocy systemu GPS powoduje, że zarówno
kierownik OS-u jak i Centrum Kierowania Rajdem (CKR) widzą dokładnie, kiedy
można wysłać pojazdy ratownicze na trasę odcinka specjalnego - nawet „pod prąd”,
aby nie narazić ich oraz innych
Brak wyobraźni ale i głupota strażaków - widać, że to jakaś wioska, zapewne OSP więc powinni wiedzieć, że trasa którą jadą jest wyłączona z ruchu,.
Warto by było gdyby PZM wydał po prostu jakiś podręcznik dla osób funkcyjnych rajdu co mają, a czego nie mają robić.
Choćby z podstawami tego jak i do jakiego stopnia interweniować jeśli chodzi o kibiców, jak zachować się różnych sytuacjach.
Bo póki co safety staje na rajdzie po krótkiej odprawie i nie do końca wie co ma robić i działają na wyczucie.
Tacy z radiem zazwyczaj stoją właśnie na skrzyżowaniach, bo tam zawsze jest po pierwsze najwięcej kibiców (bo da się dojechać), na skrzyżowaniach są drogi ewakuacyjne odcinka