Ostatnio jechałem 500km przez Polskę drogami krajowymi, nocną porą. Jeśli jeździsz przepisowo +/- 10kph to nie opłaca się wyprzedzać tirowców. Raz wyprzedziłem, w wioskach oczywiście zwalniałem do 60kmph i po jakimś czasie tir w wiosce mnie dogonił, oni jeżdżąc przez wioski nawet nie zwalniają, jeśli nie muszą. Dlatego przyznam, że dobrze mi się jechało za tirami, kiedy zwalniali do przepisowych prędkości to już wiedziałem że stoi tam fotoradar. ( ͡°ʖ
@thampel5: Jak mnie to #!$%@?, a zdarza się codziennie. Jadę szosą za jakimś #!$%@? tirem, który jedzie 80 km/h. Droga kręta, możliwości wyprzedzenia niewiele. W końcu mi się udaje. Jadę trochę szybciej, niż przepisowo, ale nie więcej niż 100 km/h. Oddalam się od tira z prędkością 20 km/h. Wjeżdżam na teren zabudowany. Wioska wzdłuż szosy, dzieci idą poboczem, psy, koty, rowerzyści, trzeba zwolnić do 50km/h (ewentualnie kilka km/h więcej), bo w
W sumie to nie wiem czemu ludzie tak boją się jeździć w nocy.
Sarna może wyskoczyć- fakt
Ale za dnia wyskoczy napaleniec w kompakcie z 1.0 pod maską na lewy pas i przyznam, że jest on znacznie bardziej nieprzewidywalny od ów sarny...
@bagi1: Gdy mam jechać na drugi koniec Polski to wolę jechać nocą, jazda jest płynna i spalisz o wiele mniej paliwa. Za dnia to jest szarpanina, rozpędzisz się i
20-30 cm więcej w prawo i naczepa mogła by być w rowie ;)
@naydah: niby jak? Skoro siła odśrodkowa powoduje, że prawa strona naczepy nie generuje dużego nacisku? Naczepę wyrzuca w kierunku przeciwnym - na zewnątrz.
i niweluje ścięcie terenu i utratę przyczepności. Rozwiązanie na pokonanie grawitacji wymyślono ? Przecież te koła po prostu by straciły grunt pod sobą
@naydah: wgraj sobie nowe sterowniki fizyki do mózgu bo te co masz są mocno zbugowane...
I tak się powinno jeździć, bo jest to najbezpieczniejszy i najbardziej optymalny czasowo sposób jazdy w zakrętach. Uwarunkowania drogowe należy wykorzystać w 100%. Na filmiku widać, że kierowca ciężarówki w trakcie mijania innych pojazdów nie ścina zakrętów. Ponadto ciecz lub inny ładunek na zakrętach potrafi doprowadzić do wywrócenia się naczepy, jeżeli nieprawidłowo się jedzie - kto posiada uprawnienia na cysterny/adr ten wie jaki jest kładziony nacisk na ten element szkolenia.
@KsiegaRekordowSzutki: IMHO warto jeszcze dodać, że ze swojego miejsca widzi dalej i więcej. Pozornie "niebezpieczne" manewry wykonuje, bo wie, że nic nie nadjeżdża i ma miejsce. W osobówce to by było ryzykowne, dla niego nie.
@befyt: Prędzej ty to zrobisz- tracąc przyczepność na zakręcie przy "przepisowej prędkości" Szczególnie, że rzadko która wiejska droga jest wyprofilowana pod zakręty...
@Cris666: Zdziwiłbyś się, nieobciążony Yaris w zakresie do 70-80 km/h ma zadziwiającego kopa. To znaczy tylko ten najstarszy, bo był leciutki. Nowszy to muł.
Zdziwiłbyś się, nieobciążony Yaris w zakresie do 70-80 km/h ma zadziwiającego kopa.
@Jowanka: chyba tylko ten: Toyota Yaris I 1.5 i 16V 106-150KM(tylko 2 raporty na 600 ogólnie w autocentrum...). Reszta to 70KM gówna i by dobrze jechało musiało by ważyć jakieś hmm 400kg.
Komentarze (180)
najlepsze
@bagi1: Gdy mam jechać na drugi koniec Polski to wolę jechać nocą, jazda jest płynna i spalisz o wiele mniej paliwa. Za dnia to jest szarpanina, rozpędzisz się i
źródło: comment_EySzahSrz7QeedvwIujKX4OOXNeYdxQx.jpg
Pobierz@naydah: niby jak? Skoro siła odśrodkowa powoduje, że prawa strona naczepy nie generuje dużego nacisku? Naczepę wyrzuca w kierunku przeciwnym - na zewnątrz.
@naydah: wgraj sobie nowe sterowniki fizyki do mózgu bo te co masz są mocno zbugowane...
Na filmiku widać, że kierowca ciężarówki w trakcie mijania innych pojazdów nie ścina zakrętów. Ponadto ciecz lub inny ładunek na zakrętach potrafi doprowadzić do wywrócenia się naczepy, jeżeli nieprawidłowo się jedzie - kto posiada uprawnienia na cysterny/adr ten wie jaki jest kładziony nacisk na ten element szkolenia.
W UK
Prędzej ty to zrobisz- tracąc przyczepność na zakręcie przy "przepisowej prędkości"
Szczególnie, że rzadko która wiejska droga jest wyprofilowana pod zakręty...
To znaczy tylko ten najstarszy, bo był leciutki. Nowszy to muł.
@Jowanka: chyba tylko ten: Toyota Yaris I 1.5 i 16V 106-150KM(tylko 2 raporty na 600 ogólnie w autocentrum...). Reszta to 70KM gówna i by dobrze jechało musiało by ważyć jakieś hmm 400kg.
źródło: comment_1GxzWSYVQQWHWKR22EjWaO8aa8k06Xb8.jpg
Pobierzźródło: comment_UIK0CEj6NbpYVBw9tw7KJtPZWWSGoefx.jpg
Pobierz