Cześć
Chciałbym opowiedzieć wam o tym jak Play nie potrafi naprawić prostego zadania jakim jest przywrócenie niepoprawnie nałożonego lejka na "Nielimitowany internet LTE", jak multum konsultantów ma różny regulamin świadczenia tej usługi a także o tym, że w odpowiedzi na reklamację uznano, że w sumie to zrobili wszystko dobrze.
Tak więc od początku.
Posiadam kartę SIM z ofertą Play MIX 30 zł. W ramach (bardzo ciekawego swoją drogą) pakietu mogę za 20 zł włączyć pakiet Nielimitowanego internetu LTE. Pakiet ten odnawia się cyklicznie pobierając co miesiąc 20 zł. Dotychczas pobranie środków miało miejsce w okolicach 7-go dnia miesiąca.
Jako, że doskonale wiem, że nie ma czegoś takiego jak Nielimitowany internet LTE sprawdziłem w regulaminie, że dostawca usługi może ograniczyć szybkość internetu po przekroczeniu transferu wynoszącego 100GB.
Zdarzyło mi się nie raz przekroczyć 100GB- przeważnie przy około 130GB danych włączał się lejek. Aby przywrócić szybkość internetu czekałem do ponownego pobrania 20 zł (okolice 6-7 dnia miesiąca), które automatycznie usuwało lejek.
Dnia 27.05 niestety na mój internet został nałożony lejek. Jako, że pilnie potrzebowałem szybszego internetu to zdecydowałem się na wyłączenie pakietu i ponowne jego włączenie. Nie miałem pewności czy to tak zadziała. Próżno szukać w regulaminach sieci Play jakiekolwiek informacji o tym.
Dnia 28.05 rano włączam mobilną aplikację SpeedTest w celu sprawdzenia czy internet działa już normalnie. Wynik około 100 Mb/s W takim razie wszystko super.
Tego samego dnia po południu internet zaczął chodzić znacznie gorzej. Ponowny test dał 2Mb/s i powtórzył się w wielu testach.
Tego samego dnia wykonałem pierwszy telefon pod numer *500.
Od konsultanta dowiedziałem się, że nie mam obniżonej prędkości internetu, wszystko wygląda na to, że jest dobrze i prosi po rozmowie po około 30 minutach poprosił mnie o wyłączenie i ponowne włączenie internetu.
Dzwoniłem do konsultantów w tej sprawie kilka razy, za każdym razem wspominając czy może mam jednak nałożony na internet lejek. Odpowiedź zawsze była negatywna i zawsze dochodziło do resetowania ustawień.
Jeden z konsultantów stwierdził, że być może nie mam już pakietu podstawowego internetu. Dlatego też doładowałem konto kwotą 35 zł. Pobrało mi z konta 30 zł, czyli włączyły się pakiety podstawowe wynikające z oferty. W tym co ważne pakiet 1GB internetu. Sądziłem, że to faktycznie może przez to nie działał mi internet z tego prędkością. Ale niestety nie.
W końcu za którymś razem wystawiłem telefoniczne zgłoszenie serwisowe z opisem mojego problemu.
Oto odpowiedź na moje zgłoszenie:
Jak widać w poniższej odpowiedzi pan, który przyjął moje zgłoszenie nie zrobił nic. Sens sprawdzenia średniej szybkości internetu z całego tygodnia przemilczę...
Złożyłem zażalenie do tej odpowiedzi. W odpowiedzi otrzymałem informację, że przekroczyłem (100GB) w miesiącu i lejek został nałożony zgodnie z regulaminem.
Do tego czasu odbyłem około 20 rozmów z konsultantami i po raz pierwszy ktoś powiedział, że mam nałożony lejek, choć się o to pytałem niemal za każdym razem. Straciłem 50 zł na pakiety i około 10 zł na rozmowy ale to mój czas stracony na rozmowy uważam za największą stratę.
3.06 dostałem telefon od serwisu Play gdzie zostałem poinformowany o tym, że nie można zdjąć lejka z szybkości internetu kupując jeszcze raz ten sam pakiet. Aby odzyskać dawną sprawność internetu należy poczekać do końca okresu rozliczeniowego czyli końca miesiąca.
Transfer internetu jest naliczany od 1-go do ostatniego dnia miesiąca. Ewentualny lejek jest w takim wypadku zdejmowany 1-go dnia następnego miesiąca.
Na pytanie czemu, skoro rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy nadal mam wolny internet pan zobligował się do zrestartowania... Nie mam pojęcia czego. Może tego samego co pozostałych 20 osób przedtem...
Jako, że nie został mi przywrócona prawidłowa prędkość internetu LTE musiałem korzystać z internetu w technologi 3G. Na ten typ transmisji uzbierał mi się pakiet około 15GB. (10Mb/s to nadal szybciej niż 2Mb/s)
Później dzwoniłem jeszcze kilka razy, aż dnia 6.06 internet wrócił do normy.
Dnia 9.06 otrzymałem telefon, że internet mi już działa poprawnie i następnym razem jak będę chciał przywrócić normalną szybkość internetu to wystarczy, że kupię jakikolwiek pakiet internetu (szkoda, że to zrobiłem 28.05 i nie zadziałało!!). Poprosiłem o zwrot pieniędzy za pakiet internetu LTE. Pani mi zaproponowała 20 zł ale na konto promocyjne. Z tego konta nie mogę włączyć pakietu internetu. Być może to konto promocyjne jest na rozmowy na *500?
Poprosiłem panią o złożenie reklamacji z żądaniem zwrotu pieniędzy na normalne konto.
Oto i jest odpowiedź:
Wiem, że nic nie wiem......
tl;dr
Play nie potrafi naprawić prostego zadania jakim jest przywrócenie niepoprawnie nałożonego lejka na "Nielimitowany internet LTE", jak multum konsultantów ma różny regulamin świadczenia tej usługi a także o tym, że w odpowiedzi na reklamację uznano, że w sumie to zrobili wszystko dobrze.
Komentarze (4)
najlepsze
Okazało się, że ten bonus może być wykorzystywany dłużej niż 5 miesięcy (praktycznie bez limitu czasowego) ( ͡° ͜ʖ ͡°)