UWAGA: RAINBOW TOURS NIELEGALNIE SPRZEDAJE BILETY LOTNICZE
Chcialem ostrzec Was Polakow przed nieprzyjemnymi sytuacjami jakie moga Was spotkac przy korzystaniu z "uslug" Rainbow Tours.
Od konca listopada 2016 czekam na zwrot kosztow biletu lotniczego ktory zostal mi nielegalnie przez nich sprzedany.
Bilet w 1 strone z Bangkoku do Warszawy zakupilem na www.r.pl . Rainbow nie mialo pozwolenia na sprzedaz biletow czarterowych w jedna strone od Urzedu Lotnictwa Cywilnego Tajlandii a mimo to takie bilety wypuscili i sprzedawali. Informacje te mam od zaufanego zrodla gdyz podobna sytuacja przydazyla sie rok wczesniej a w Tajlandii mieszkalem przez kilka lat..
Ponizej zdjecie tablicy odlotow - lotnisko Bangkok Suvarnabhumi 27go listopada 2016.
Na lotnisku nie otrzymalem karty pokladowej i oddano mi paszport, wytlumaczono iz
przewoznik (Rainbow Tours) nie ma prawa sprzedazy biletow czarterowych w 1 strone (do Tajlandii przylecialem z Guangzhou liniami Kenya Airways).
Ponizej zamieszczam 2 zdjecia ekranu od komputera na jednym ze stanowisk odprawy gdzie sa odpowiednie informacje.
Na drugim zdjeciu napisane jest "DENIED CHK IN DUE TO HV NO PERMISSION CAME KQ887 ON 07NOV" (polski: odmowa odprawy z powodu braku pozwolenia, przylecial KQ887 7go listopada. KQ887 to lot Guangzhou - Bangkok z Kenya Airways.
Nie otrzymalem zadnej pomocy a na miejscu nie bylo przedstawiciela Rainbow. Mialem radzic sobie sam, nie bylo nikogo kto moglby mnie poprowadzic w odpowiednim kierunku. Szokujace.
Duzo podrozuje wiec 2h pozniej bylem juz w powietrzu ale kupilem bilet innymi liniami na wlasny koszt.
Tymsamym pomyslalem co zrobiliby moi rodzice (slaby angielski, brak doswiadczenia) gdyby podrozowali sami badz inne osoby ktore wracaja z wakacji i moga nie miec mozliwosci finansowych aby taki bilet od reki kupic?
W Tajlandii byla to godzina 10 rano, w Polsce 3-4 rano, call center Rainbow nieczynne. Jak dolecialem do kraju zadzwonilem do nich i zostalem zbyty mowiac iz musze skontaktowac sie listownie. Ciekawe iz jak chcemy skorzystac z uslug (zabukowac bilet lotniczy badz hotel) to mamy 20 agentow w call center gotowych do wziecia numerow karty kredytowej.
Jak jest problem, nie ma absolutnie nikogo kto moglby pomoc. Pani w call center byla totalnie niezainteresowana zaistniala sytuacja.
Odpisuja tak wolno jak tylko mozna (do 30 dni po otrzymaniu listu ode mnie) i nadal nie zostaly mi zwrocone pieniadze. Walczylem o nalezne odszkodowanie ale "firma" nie potrafi wziac na siebie odpowiedzialnosci za popelnione bledy. Dostalem odpowiedz iz "odszkodowanie nie przysluguje w zaistnialej sytuacji". Otrzymalem vouchery na 400PLN ktore niezwlocznie odeslalem. Szkoda mojego czasu klocac sie o 600euro odszkodowania w nieskonczonosc takze wystapilem o zwrot kosztow biletu. Brak jakiegokolwiek odzewu.
Mamy czerwiec 2017 i do dzis nie otrzymalem odpowiedzi na ostatni list wyslany 12go kwietnia 2017. Pieniedzy za bilet rowniez nie otrzymalem.
Postawa Rainbow jest szokujaca. Brak slow. Po wielu miesiacach zadecydowalem iz czas poinformowac Was Polakow o zaistnialej sytuacji gdyz szkoda aby wiecej osob znalazlo sie w podobnej sytuacji, niekoniecznie z biletem lotniczym ale z jakimkolwiek niewywiazaniem sie z uslugi i braku odpowiedzialnosci przez Rainbow Tours.
Absolutenie nie polecam, zajmuja sie moja sprawa w sposob amatorski i unikaja kontaktu. Oszczedzcie sobie klopotow bo Wasze wakacje moga skonczyc sie bardzo nieprzyjemnie a sprawa bedzie sie toczyc przez nastepne miesiace (moze i lata?).
Mam nadzieje iz rynek ich zweryfikuje gdyz takie firmy nie maja racji bytu.
Komentarze (56)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Najpierw żądaj zwrotu kosztów biletów od nich, różnicę jaką dodatkowo musiałeś zapłacić kupując inny bilet + odszkodowanie za postawienie cię w takiej sytuacji.
Napisz im, że w przypadku braku reakcji lub dalszego lekceważenia zgłaszasz całą sytuację do rzecznika konsumenta oraz oszustwo (tak - sprzedanie fikcyjnych biletów to oszustwo) do odpowiednich organów, a w dalszej kolejności sprawa znajdzie się w sądzie.
Staraj się pisać maksymalnie profesjonalnie - osoba decyzyjna, ma
Ciekawa nazwa tego dokumentu. Jezeli nie zawinili to czemu wysylaja Ugode?
Nie podpisalem dokumentu, bylo kilka listow od nich i ode mnie az w kwietniu wystapilem o zwrot kosztow biletu ktory od nich kupilem gdyz na reszte
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora