Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Puste konto w banku i wiadomość SMS o dokonanej zmianie numeru telefonu komórkowego używanego do potwierdzania transakcji – taki był początek sprawy, która rozegrała się w 2012 r. i trafiła na wokandę Sądu Okręgowego w Warszawie
bizmut z- #
- #
- #
- #
- 63
- Odpowiedz
Komentarze (63)
najlepsze
Ktoś próbował zmienić hasło w bankowości elektrofonicznej aż ją zablokowali. Ktoś dzwoni do banku żeby zmienić hasło i odblokować bankowość elektroniczną. Potem ktoś dzwoni na infolinię i zmienia numer telefonu. A na koniec czyści konto ze 120 tysięcy na przelewem na nieznane wcześniej konto. I to wszytko w 20 minut. To co
Podejrzane bylo by wyslanie tych pieniedzy na konto zus lub urzedu skarbowego ;)
@80f9: No i błąd. Ja rozumiem co chcesz przekazać. Ktoś normalny i uczciwy, chce przelać swoje własne, niekradzione 120 tys. Więc loguje się do banku a tu zonk, bo nie pamięta hasła. Dzwoni więc na infolinię i zmienia hasło, oraz telefon przy okazji, i wysyła kasę.
Banki najwyraźniej uważają podobnie jak ty, że nie jest to nic wartego uwagi. Ale najwyraźniej sąd uznał, że to problem banku, żeby to na 100% zweryfikować użytkownika. Zapewne więc takie ciągi zdarzeń, będą zapalały teraz czerwoną lampkę w banku i będą dodatkowo jakoś
Komentarz usunięty przez moderatora
A dalej to już z górki.
Dlatego jak tylko do mnie z banku dzwonią to zawsze sie rozłączam. Jak jest jakaś sprawa to niech piszą pismo albo maila.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
"Stosownie do postanowień Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych i oszczędnościowych w mBanku".
Może sentencja wyroku sądowego w końcu dotrze do niektórych: wasze pieniądze zdeponowane w banku nie są wasze!