@AmGreg: na taką halę nie masz możliwości wejść, a co dopiero tam filmować, film zapewne jest autoryzowany przez bmw, a oni już wiedzą czego nie chcą pokazać
@booyaka88: Nikt od zera tego nie projektował. Dziesiątki lat ulepszeń i doświadczenia. Dlatego nasza motoryzacja nie ma szans się w tym momencie rozwinąć. Chyba że ukradniemy niemcom technologie, tak jak oni okradli Polskę w 39 ( ͡°͜ʖ͡°)
Filmik naprawdę robi wrażenie, a dodatkowo dobitnie uświadamia, jak ciężko jest rozkręcić biznes samochodowy od zera. To w końcu jest linia produkcyjna tylko dla jednego modelu.
Ciekawi mnie też czas wyprodukowania pojedynczego samochodu, ktoś się orientuje?
@Maglev: Ja jestem bardzo ciekaw tego jak dużo czasu zajęło doprecyzowanie wszystkich robotów żeby żaden o nic nie zahaczał tylko wykonywał swoją robotę.
@Kolarzino: Dokładnie. Byłem ostatnio na wykładzie pt."Industry 4.0" i faktycznie wszystko wcześniej projektuje się,symuluje w programie. Całą fabrykę można w nim postawić łącznie z ludźmi ( ͡°͜ʖ͡°). Tylko zawsze jednak praktyka okazuje sie nieco inna ,stąd mnie ciekawi jak dużo czasu zajęły projekty,co raz to nowe symulacje,wdrażanie,poprawianie itp.
@wykop_blablabla: Pierwszy dzień wygląda tak, że zostajesz przydzielony do kogoś kto już pracuje tam dłużej i uczysz się tak długo aż załapiesz. Zazwyczaj zajmuje to kilka minut do kilku godzin, później to już tylko poprawa szybkości wykonywanych czynności. Po kilku dniach uczą kolejnego stanowiska i tak dalej. Zależy od hali do której się trafi praca przy taśmie nieco się różni. Np. na montażu jest tzw. Fließband czyli samochody stoją na ruchomej
@wykop_blablabla: W Monachium produkują tylko BMW 3 limosine, touring oraz BMW 4 coupe, M4 i wbrew panującej opinii one wszystkie jadą na jednej linii, poza kilkoma wyjątkami nie ma osobnych taśm dla poszczególnych wariantów. Obojętnie czy M4 czy trójka touring, USA czy Europa wszystko jedzie na jednej linii i jest montowane na tych samych stanowiskach przez tych samych ludzi. Wyjątkiem są wersje limitowane np. M4 DTM Edition M4 GTS lub Individuale
Byłem tam w pracy 3 miesiące na samej górze hali składałem oparcie foteli prasowanie masowałem takie pierdołki monotonia i trzeba się streszczać, ale jedno co mi utkwiło w tej pracy to automaty z piwem serio w pracy walniesz piwko dwa nikt nic nie powie byle byś się nie nawalił ( w ostatni dzień próbowałem upić trochę osób ale majster się wkurzył). Fabryka spora a polaków od groma z 1/3 zakładu (ʘ
@janek123456: Na zachodzie to norma, możesz walnąć piwo czy wino do obiadu na stołówce. Mój pierwszy szok jak byłem w Hiszpanii. Widzocznie nie wskazane na stołówkach dla Słowian ( ͡°͜ʖ͡°)
Film jest zrobiony za zgoda i pewnie na polecenie BMW. NIe ma tak ze ktos sobie gania po fabryce zwlaszcza w lakierni z kamera. Fabryka jak kazda inna w Stanach wyglada to identycznie, moze oprocz skladania nadwozia z zawieszeniem i napedem, obywa sie to bezosobowo lepiej maja to wszystko zgrane. Taka linia moze wyprodukowac samochod co 45sec.
Ten film doskonale pokazuje ze w Polsce już nie powstanie typowo polski samochód masowej produkcji. To tylko ułamek tego jakim jest przedsięwzięciem wyprodukowanie samochodu
Komentarze (151)
najlepsze
Ciekawi mnie też czas wyprodukowania pojedynczego samochodu, ktoś się orientuje?
Ja jestem bardzo ciekaw tego jak dużo czasu zajęło doprecyzowanie wszystkich robotów żeby żaden o nic nie zahaczał tylko wykonywał swoją robotę.
Dokładnie. Byłem ostatnio na wykładzie pt."Industry 4.0" i faktycznie wszystko wcześniej projektuje się,symuluje w programie. Całą fabrykę można w nim postawić łącznie z ludźmi ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tylko zawsze jednak praktyka okazuje sie nieco inna ,stąd mnie ciekawi jak dużo czasu zajęły projekty,co raz to nowe symulacje,wdrażanie,poprawianie itp.
Taka Kanada jest 10 producentem aut na świecie a nie ma żadnej własnej marki