dlaczego nie może podpatrzeć sztuczki innego maga ? bo widzi tylko efekt końcowy złożonego procesu, ciężko na podstawie smaku wódki ustalić proces jej produkcji
@darokrol: ale mając już dogłębną wiedzę o ogólnych zasadach produkcji alkoholi, można po poznaniu smaku jakiegoś konkretnego i odpowiedniej dozie pomysłowości i eksperymentów dojść do rezultatu chociażby zbliżonego do tego który się widziało, czyż nie? ;)
@drstorm: Tak, jestem tego świadom - to też napisałem w tekście. i nawet nie to jest osnową problemu, a fakt, że naszemu magowi ktoś musi wyjaśnić na co właśnie trafił - niemożność otwarci magicznych drzwi można w sumie jeszcze jakoś tam wytłumaczyć, ale to że mag nie wie że drzwi są zamknięte magicznie zdaje się być śmieszne.
@thaven: jak sądzę chodzi o lenistwo devów. Opcja dialogowa jest ta sama co dla orka z mieczem o iq beczki piwa, maga i złodziejaszka. Zresztą, działą to też w drugą stronę, naprawdę niewiele jest gier w których można wziąć int i wis na 1 i nadal wysławiać się jak prof. Miodek ;)
"ale to że mag nie wie że drzwi są zamknięte magicznie zdaje się być śmieszne."
Tak z punktu widzenia nieco zakurzonego już gracza (a w zasadzie mistrza gry), który jak dobrze pójdzie to sesję zagra raz do roku. Pomijając, że ostatnie sesje prowadziłem bez żadnego systemu, z samą narracją, to system wcale nie musi tu być problemem. Problemem jest mistrz gry, który trzyma się sztywno podręcznika i przygotowanego scenariusza. Grunt to nie ograniczać kreatywności graczy, a wręcz ją nagradzać. Teraz sobie przypomniałem, że prowadząc d&d pozwoliłem kiedyś
Ty się magów czepiasz a sam potężny Diablo ze swoimi mrocznymi zastępami siedział za uchylonymi drzwiami katedry (no dobra, Diablo może nie, ale zastępy już tak).
Komentarze (12)
najlepsze
- kupa mięśni z ogromnym mieczem/toporem/młotem nie potrafi rozwalić drewnianych drzwi czy zardzewiałych krat.
- super złodziejaszek nie potrafi otworzyć 'magicznego zamka' lub co zabawniejsze nie opanował umiejętności użycia łomu.
"ale to że mag nie wie że drzwi są zamknięte magicznie zdaje się być śmieszne."
tak jak i