Cześć wszystkim
Niektórzy mogą kojarzyć - w sierpniu 2015 wrzucałem post jak to razem z kolega próbujemy zrobić grę na konkurs. Gra nazywała się Company of Vikings i biegało się w niej wikingami (w prawo) i ginęło chwalebnie dla Odyna. (
tutaj link ) W konkursie nic niestety nie wygraliśmy, gra trafiła do szuflady na kilka miesięcy, a każdy z nas zajął się na powrót swoimi nudnymi obowiązkami w swoich nudnych pracach. Po pewnym jednak czasie postanowiliśmy odkopać projekt. Gra o wikingach była wg nas super (no dobra - nie była, ale wierzyliśmy ze może być!). Postawiliśmy wszystko na jedna kartę. Odeszliśmy z pracy, zebraliśmy się w trojkę (po drodze naopowiadaliśmy koledze jaka to super gra jest – i uwierzył na tyle żeby do nas dołączyć) i założyliśmy wspólnie Monster Couch. No i pełną parą siedliśmy do wikingów.
Zanim zarzucę filmiki to opowiem idee gry. Gracz wciela się w postać Walkirii (ducha, bogini… czegoś w tym stylu) i zostaje zmuszony wykonać zadanie dla boga Odyna. Musi zbierać dla niego chwałę. Jednak będąc w postaci ducha, gracz jest bardzo delikatny. Ginie przy każdej okazji. Najpotężniejszą mocą takiego ducha, jest możliwość opętywania - dowolnego elementu. Najlepiej oczywiście wychodzi opętywanie wikingów.
Grę w dwóch słowach można opisać jako połączenie Castle Crashers z Messiah (albo Castle Crashers spotyka Egzorcystę jak to mówi nasz grafik (pozdro Marek).
Gra łączy styl beat’em up z roguelikem. Levele składają się z generowanych losowo modułów, przez co każda rozgrywka będzie inna. Chcemy żeby grę dało się przejść na jednym posiedzeniu (czyli około 3h). Nie myślcie jednak ze po takiej rozgrywce poznacie odpowiedzi na najciekawsze pytania fabuły, co w połączeniu z losowością świata spowoduje, że druga próba przejścia może być zupełnie odmienna od pierwszej. Oczywiście jak nazwa naszego studia wskazuje (MonsterCouch dla przypomnienia) w grę będzie można również zagrać na jednej kanapie do 4 graczy.
Tutaj filmik z gry,
Link do Trailera
a tu link do community na steamie, tam trochę obrazków jeszcze
Steam community
i troche ogólnych linków do nas:
Facebook
www.monstercouch.com
twitter
Podałbym linka do naszego bloga, ale jak bardzo chcemy go mieć, to nikt nie chce go pisać. W zamian za to zarzucę linkiem do bloga naszego programisty, który wrzuca tam ciekawe rzeczy, ale raczej coding stuff (pozdro Krzysiek)
//kzarczynski.com
A teraz trochę ciekawostek:
Wersja która poszła na konkurs z sierpnia. Możecie zobaczyć jaki postęp jest od tego czasu :)
Link do youtuba
A tutaj najwcześniejsze prototypy gry. Tak wyglądała gra po pierwszych 3 dniach pracy nad nią ;)
Link do youtuba
W pierwszych wersjach podstawową zasada było to, ze można biec tylko w prawo. Bez możliwości zatrzymania się. Powód? - gra w pierwszych prototypach miała być klonem gier w których leci się samolotem w górę i rozwala serie przeciwników. (przykłady takiej gry to Skyforce chociażby). Okazało się ze pomysł nie jest do końca udany i pojawiają się setki problemów (np.: w takich grach zawsze się strzela, a u nas trzeba było wbiegać w przeciwników żeby dosięgnąć ich mieczem, co równało się ze śmiercią gracza). Próbując łatać te problemy, odchodziliśmy coraz bardziej od pierwotnych założeń i powstawała gra w takiej formie jakiej widać ja teraz.
No to chyba na tyle… Uprzedzając pytania: TAK robimy grę w Unity ;P
Komentarze (8)
najlepsze
Pozdro dla Marka , grafiki stylówka
Życzę powodzenia i sukcesu.
Kurde a gdyby tak rzucić to wszystko i iść w wasze ślady :)
co do rzucenia wszystkiego... ehh jest zarąbisce :)
no to szacun, może kiedyś pójdę tą drogą póki co odpalam ps