Będąc na Kubie dwa lub trzy lata temu, rozmawiałem z posiadaczem takiego cadillac'a (wypieszczonego na ile to możliwe w ich warunkach) i tenże właściciel twierdził, że większość montowanych silników w tych pojazdach to diesle, a koszt zakupu podobnego samochodu to wydatek rzędu 20 tys. dolarów. Zastanawia mnie skąd oni biorą (o ile w ogóle, w razie uszkodzenia) przednie, profilowane szyby do tych krążowników?
@Qtek: Nie wiem jaką technologię produkcji szkła posiada NASA i mało mnie to obchodzi, ale Kubańczycy albo mają problem z produkcją szyb albo ich nie potrzebują, bo w zdecydowanej większości domów ich nie uświadczysz. Zwiedziłem niemal całą Kubę i szyby widziałem jedynie w Varadero, "mistrzu" ciętej riposty. Nie jestem technologiem szkła i nie znam się na jego produkcji, ale te szyby w ichnich samochodach są powyginane i mniemam, że jest problem
@PawelW124: Podejrzewam, że jest tam mnówstwo majstrów, którzy dorabiają, dotaczają itd części. Filtry oleju są czyszczone i odwirowywane. No i kolejny pomysł to ładowanie części np. silników od powszechniejszych konstrukcji czyli Cadillac z silnikiem z demoludu,.
@manyec: żaden z nich nie był wyprodukowany w Polsce. Fiat 125 jest z Włoch, a Tico z Korei. W Polsce były produkowane Polskie Fiaty 125p i Daewoo Tico przeznaczone tylko na rynek europejski po przejęciu FSO przez Daewoo.
@Qtek: Na Kube wyeksportowano około 1200 sztuk Polskiego Fiata 125p, włoskie Fiaty 125 nie mogły tam trafić przez embargo. Wyżej ktoś napisał że to może być też Fiat 125 wyprodukowany w Argentynie, w każdym razie jest znacznie bardziej prawdopodobne, że to auto wyprodukowane w Polsce a nie we Włoszech.
Komentarze (104)
najlepsze
Zastanawia mnie skąd oni biorą (o ile w ogóle, w razie uszkodzenia) przednie, profilowane szyby do tych krążowników?
Komentarz usunięty przez moderatora
Duży Fiat i Daewoo Tico
W Polsce były produkowane Polskie Fiaty 125p i Daewoo Tico przeznaczone tylko na rynek europejski po przejęciu FSO przez Daewoo.