64k - realtime i demoscena
milego ogladania : ) 1st place in pc 64k compo at Revision 2016 More info and download on Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=67113
glupszynizeinstein z- #
- #
- #
- #
- #
- 118
milego ogladania : ) 1st place in pc 64k compo at Revision 2016 More info and download on Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=67113
glupszynizeinstein z
Komentarze (118)
najlepsze
W tym przypadku problemem byla wielkosc. 64kB to bardzo malo.
Na potrzeby tej produkcji napisano algorytmiczna muzyke, algorytmicznie generowane i animowane tekstury i objekty.
Przy takiej wielkosci nie ma mowy o wczytywaniu danych z zewnetrznych.
Przy okazji zrobiono to tak, ze klimat i
http://www.linusakesson.net/scene/bitbanger/index.php
ATtiny15, 1,6MHz, 1kB ROM i... uwaga... zero prawdziwej pamięci RAM, jeśli nie liczyć 32 8-bitowych rejestrów procesora. Obraz VGA + dźwięk (a raczej muzyka!), wszystko to w 512 instrukcjach procesora (więcej nie wejdzie do ROM-u gdyż jedna instrukcja ATtiny = 2 bajty).
CZTERY kilobajty :)
inne party, dla mnie #1 w tej kategorii
audio generowane odwrotna transformata fouriera (tak tam w srodku w tych 4kb zmiescil sie syntezator, ktory tak gra)
https://www.youtube.com/watch?v=d7X02iayWRk
Śliczne, ale do tych 64kB trzeba dodać kilka GB systemu operacyjnego, bibliotek, sterowników itd. ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Przy sytuacji, w ktorej kazdy ma inne gpu, procesor, plyte glowna juz raczej to nie ma sensu.
Na szczescie autorzy takich produkcji nie proznuja. Zaoszczedzone kilobajty kodu uzywaja na dopisywanie innych funkcji i efektow.
Goły DirectX i sterownik od karty zapewnia praktycznie tylko dopasowanie softu do sprzętu. Potrzeba grubo ponad 100 linii kodu w C żeby narysować via DirectX głupi trójkąt. Podejrzewam, że gdyby napisać to w assemblerze (lub nawet C) z pominięciem systemu operacyjnego - zajęłoby to podobną objętość. Operacje dostarczane przez DirectX i OpenGL są dość niskopoziomowe. Mielenie shaderów nie jest wielką filozofią, nie jest też specjalnie skomplikowane. To ogromna ilość "atomowych"
https://www.youtube.com/watch?v=x_izwOdGFlk
i link do chyba wszystkich produkcji z ostatniego Revision:
http://www.pouet.net/party.php?which=1550&when=2016