@soern: Zależy od samochodu, w jednych działa głośniej w innych ciszej. Co hałasuje: - elektrozawory w samym bloku ABSu - pulsacje ciśnienia w przewodach hamulcowych powoduje ich drgania, które mogą przenosić się na karoserię - zaciski hamulcowe się zaciskają i luzują, przenosząc drgania na elementy zawieszenia
Dodatkowo pulsacja ciśnienia powoduje też drgania pedału hamulca
A słyszałem też o technice (ale to mi jakiś as samochodowy opowiadał) żeby hamować i jednocześnie trzymać lekko nogę na gazie, co by się kola nie zablokowały. Oczywiście chodzi tu o auto bez ABS.
@emantes: Blad: Kiedys TRZEBA BYLO pulsacyjnie wciskac pedal hamulca. Jak by to bylo takie proste i wystarczylo to nikt by ABSu nie wprowadzal. Prawda jest taka ze wiekszosc kierowcow w sytuacji awaryjnej poprostu spanikuje i wcisnie pedal do dechy.
Wiem po sobie. Tak wiem ze nalezy hamowac pulsacyjnie, tak cwiczylem to na sliskim parkingu... tak w rzeczywistych warunkach zablokowalem pare razy kola w samochodach bez ABS bo wcisnalem hebel na maxa.
Komentarze (70)
najlepsze
A jeszcze niech mi ktoś powie dlaczego ABS jest tak głośny?
- elektrozawory w samym bloku ABSu
- pulsacje ciśnienia w przewodach hamulcowych powoduje ich drgania, które mogą przenosić się na karoserię
- zaciski hamulcowe się zaciskają i luzują, przenosząc drgania na elementy zawieszenia
Dodatkowo pulsacja ciśnienia powoduje też drgania pedału hamulca
Powiedz znajomemu zeby sie puknal w glowe:)
Blad:
Kiedys TRZEBA BYLO pulsacyjnie wciskac pedal hamulca. Jak by to bylo takie proste i wystarczylo to nikt by ABSu nie wprowadzal. Prawda jest taka ze wiekszosc kierowcow w sytuacji awaryjnej poprostu spanikuje i wcisnie pedal do dechy.
Wiem po sobie. Tak wiem ze nalezy hamowac pulsacyjnie, tak cwiczylem to na sliskim parkingu... tak w rzeczywistych warunkach zablokowalem pare razy kola w samochodach bez ABS bo wcisnalem hebel na maxa.