@Adam201: zawór wylotowy jest otwierany na chwile przed osiągnięciem przez tłok maksymalnego dolnego położenia (dolne martwe położenie), ma to na celu wykorzystanie całej średnicy wylotowej zaworu, w momencie suwu wyrzucenia spalin z cylindra
@Adam201: Jest pewnym marnotrastwem tak jak mowisz. Ogolnie z punktu widzenia sprawnosci silnika zalezaloby nam na tym by ruch tloka w dol byl jak najdluzszy - wtedy spaliny najmocniej by sie rozprezyly czyli wychlodzily czyli oddaly wiecej energii na prace mechaniczna. Zeby to osiagnac nalezaloby zwiekszyc stopien sprezania czyki stosunek objetosci cylindra w dmp do gmp. Tutaj konstruktorzy sa jednak ograniczei do okolo 12-13 razy w silnikach benzynowych i okolo 19-20
Tak się zastanawiam od dłuższego czasu dlaczego te tłoki w czterocylindrowcu są pogrupowane po 2, że spalanie jest jednocześnie na dwa środkowe cylindry, potem dwa zewnętrzne cylindry, nie wiem czy tak jest w każdym silniku; moim zdaniem powinno być spalanie co 45st.
Komentarze (104)
najlepsze
Ale też bym chętnie obejrzał :D
A jeśli chodzi ci o to że tłoki nie powinny być w takim samym położeniu (względem siebie) to zapewne wynika z obciążeń i bezwładności.
Z ciekawostek, tutaj silnik 16 cylindrów zasilany CNG, zdjęcie własne
1. Zasysanie
2. Sprężanie
3. Praca (rozprężanie)
4. Wydech
i od nowa
W Dwusuwie zaworem jest sam tłok, który sobie odsłania i zasłania kanały umiejscowione w cylindrze
Komentarz usunięty przez moderatora