Vulkan czyli prawdopodobny pogromca DirectX 12 oficjalnie dziś zadebiutowało!
API Vulkan 1.0 jest oficjalnie dostępne dla deweloperów. Vulkan stworzony przez Khronos Group ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie na API z niskim narzutem udostępniane w ramach licencji open-source. DirectX 12 oficjalnie robi w pory.
NightBosman z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 195
Komentarze (195)
najlepsze
Ale fakt faktem jest że trochę czasu minie zanim większość gierek będzie na Vulkanie (choć wystarczy że popularne silniki dodadza wsparcie, i w ciągu roku, dwóch lat, większość gier na Andku powinna Vulkana wspierac).
No ale kolega Mattovsky jest ekspertem! nie pogadasz.
xDDDDDDDDDD
Ciekawe.
DX11
17:47:53 INF: Average: 131.7 FPS (135.4 w/o extremes)
17:47:53 INF: Extremes: 235.8 max, 67.3 min
17:47:53 INF: Highs: 1191 in 7.1 seconds (168.0 FPS)
17:47:53 INF: Lows: 1457 in 14.1 seconds (103.4 FPS)
17:47:53 INF: > 60 FPS: 100%
Vulkan
17:43:51 INF: Duration: 60.0 seconds (4954 frames)
17:43:51 INF: Average: 82.6 FPS (85.7 w/o extremes)
17:43:51 INF: Extremes: 302.9 max, 9.7 min
17:43:51 INF:
engine design for Vulkan is basically consited of three major parts:\
1)
Port. Make it work as fast as possible just by wrapping current engine design around Vulkan. Avoid all pitfalls and bottlenecks. This is what we did by now and released as patch for Talos.
2)
Use
:). Ciekawe kto z tego skorzysta. Duże rynki gier premium tj. WinPC, PS4 i Xbox mają się bardzo dobrze i nie potrzebują Vulkana do szczęścia.
@djmatthaeus:
Alternatywa w postaci OpenGL jest od zawsze, ale jakoś nie widać wysypu gier klasy AAA na Linuksa.