Analizator świateł. Nowa broń policji
Od jesieni ubiegłego roku policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji testują prototypową wersję analizatora świateł Instytutu Transportu Samochodowego, służącego do kontroli reflektorów w warunkach drogowych.
motofaktyPL z- #
- #
- #
- 49
Komentarze (49)
najlepsze
W niskim samochodzie mam ochotę mordować kierowców suvów z światłami ustawionymi na "panie, tak widza lepiej"
Boję się natomiast "jakości" tych kontroli. Bo te mogą służyć tylko do wyrobienia normy mandatów, a nie rzeczywistej poprawie bezpieczeństwa.
No niestety pan dziennikarz nie wiedział że prędkość bezpieczna na w pełni sprawnych światłach mijania w nocy to właśnie ok 50-60 km/h. Wynika to z normatywnego zasięgu świateł w tzw. osi optycznej pojazdu wynoszącego 40m, średnio-statystycznego czasu reakcji
@ksiak: zmienia się. Natomiast formalnie są dość już zabytkowe przepisy które mówią o zasięgu świateł w osi optycznej. I nie moga swiecić w tym puncie dalej z uwagi na oślepianie.
Z kolei w teraz jeżdżę kią vengą i tam rzeczywiście nie da się włożyć źle żarówki.
Dużo zależy od wykonania reflektorów i sposobu mocowania żarówki.
Ja mam zamontowane tak, że przy wyłączonych światłach mijania palą się w miejscu przewimgielnych żarówki świateł do jazdy dzienniej. Przy włączonym oświetleniu wyłączają się automatycznie. Dodatkowo w tym samym kloszu zamontowane mam też przeciwmgielne, które odpalić mogę jedynie przy włączonych światłach mijania :)
Z
DDOS :X