Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko152
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

405

Przestroga - fikcyjna gwarancja moulinex, tefal, rowenta, krups od groupe SEB

Przestroga - fikcyjna gwarancja moulinex, tefal, rowenta, krups od groupe SEB

Jeśli planujesz zakup czegokolwiek od moulinex, tefal, rowenta, krups czy czegokolwiek innego co gwarantuje groupe SEB, wiedz, że ta gwarancja nic ci nie da...

puexam
puexam
z
wykop.pl
dodany: 14.02.2016, 21:27:51
  • #
    gwarancja
  • #
    moulinex
  • #
    tefal
  • #
    krups
  • #
    reklamacja
  • #
    prawo
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zastanawiałem się czy podzielić się z wami tą historyjką, już chciałem olać sprawę ale znajomy mnie przekonał aby jednak opisać, bo on by chciał się o tym dowiedzieć aby nie kupić sprzętu który ma fikcyjną gwarancję...

tldr na końcu

Gdy byłem mały, moi rodzice mieli, i aktywnie korzystali z robota o nazwie moulinex genius 1000. Maszyna przepracowała duuużo lat, aż słusznie wyzionęła ducha, po czym rodzice kupili następcę, moulinex genius 2000, który służy im do dziś.



Ja dorosłem ;-) Poznałem mojego różowego, osiedliliśmy się no i taki robot to przydatna rzecz, więc mając dobre doświadczenie z moulinexem kupiłem najwyższy model jaki oferują tego typu. Moulinex masterchef 8000. Była druga połowa 2013...



Po prawdzie, więcej robot stał niż był używany, może raz na miesiąc się go odpaliło żeby cośtam zrobić, ale mniejsza z tym. Po półtora roku takiej eksploatacji maszyna wyzionęła ducha :(... zanim ogarnąłem minęło trochę czasu, byłem na dłuższej podróży służbowej, ale to nieważne. Ważne, że jako mądry klient zadzwoniłem najpierw na infolinię, gdzie w skrócie powiedzieli, abym robota wziął pod pachę i zaniósł go do serwisu we Wrocławiu na ul. Stawową, który jest ich autoryzowanym serwisem, szmery bajery... ewentualnie jeśli to nie, to abym przysłał do nich na ul. Bukowińską w Warszawie. No więc udałem się do serwisu na ul. Stawową

https://goo.gl/maps/57ZG1KN1jmz

gdzie dowiedziałem się, że dlaczego oni wciąż podają ten adres, bo oni z nimi już nie współpracują od dobrych kilku miesięcy i nic z robotem nie zrobią w ramach ich gwarancji. No to pomny informacji ładne pudło znalazłem, eleganckim styropianem przykryłem i na wspomniany wcześniej adres podany w książce gwarancyjnej paczkę nadałem w sierpniu 2015.

//www.sav.groupeseb.com/_layouts/ViewFile.ashx?url=/moulinex/Documents/COUNTRY%20LIST-MOULINEX-Warranty%20International.pdf

Po nadaniu, rozpoczął się okres oczekiwania. Po jakimś czasie dzwoniłem kilkukrotnie na infolinię gdzie dowiadywałem się że m.in. (a) człowiek o wschodnioeuropejskim akcencie zajmie się tą sprawą i będzie do mnie mailował odnośnie statusu naprawy (zero odzewu), czy że (b) wysłałem paczkę na zły adres, bo na ul. Bukowińskiej serwisu nie ma, ale na pewno paczka została przesłana bezpośrednio do serwisu i aby się uzbroić w cierpliwość, gdyż w związku z tym czas naprawy się wydłuży.

No ale gadanie gadaniem, a tu święta za pasem więc robot by się przydał... więc przedzwoniłem na infolinię, gdzie już tym razem nieco bardziej stanowczo wymogłem na pracowniku informację na temat robota. Więc otrzymałem info zwrotne, że... robot stoi u nich, nic z nim nie było zrobione, a ponieważ dostali samą "podstawę", to oni go odeślą, tylko żebym podał adres.

Więc odpisałem grzecznie, że po takim okresie oczekuję zwrotu naprawionego robota lub kwoty z załączonej faktury, dodając, że elementem reklamowanym jest owa "podstawa" w której jest silnik, a nie części eksploatacyjne (zwróćcie uwagę na zdjęcie z produktem - to czerwone to owa "podstawa", cała reszta to różne noże, pojemniki itp, elementy eksploatacyjne, określane też "akcesoriami"). Nie stanowi problemu uruchomienie urządzenia bez jakiejkolwiek z dołączonej części eksploatacyjnej. Z resztą chętnie je doślę jeśli np. zapadnie decyzja o zwrocie pieniędzy. Jeśli reklamujesz działanie silnika w samochodzie osobowym, to czy ma znaczenie fakt że może on trafić do serwisu np. bez wystroju bagażnika? Jeśli reklamujesz działanie telefonu komórkowego, czy oddajesz razem z nim słuchawki i ładowarkę? Już pomijam fakt że tych rzeczy możesz już dawno nie mieć.

Święta minęły bez odpowiedzi z ich strony, styczeń minął bez odpowiedzi z ich strony, więc parę dni temu ponownie zamailowałem z prośbą o status reklamacji, po czym (już skracając wymianę maili) otrzymałem informację, iż (a) ponieważ nie mają tych akcesoriów, oni nie prześlą sprzętu do serwisu, (b) nie obiecali że prześlą sprzętu do serwisu (no tak, ja nie nagrywam rozmów żeby im cokolwiek udowadniać...), (c) jeśli chcę odzyskać sprzęt to muszę do nich przysłać kuriera który na mój koszt go odbierze (!) oraz (d) w międzyczasie robotowi upłynęła gwarancja (!!!), więc nie mają w planach zwrotu środków.

Powiedzcie mi, mirki, czy to jest normalna strategia firmy, aby dezinformować klienta, trzymać jego sprzęt do zakończenia gwarancji, a po tym stwierdzać że w sumie to mamy Pana robota ale na tym się kończy dyskusja i co nam pan zrobisz?

Czy jest normalne, że w komunikacji z klientem wszystkie maile które kiedykolwiek dostałem były zakończone tylko imieniem oraz dopiskiem "Obsługa Konsumenta Groupe SEB", nawet jeśli się o to dopytuję?

Jak na ironię, odnośnie tych "akcesoriów" w stopce maila radośnie dodają linijkę: Potrzebujesz akcesoriów? Odwiedź naszą stronę internetową : www.accessories.home-and-cook.com.

Nie wiem na co ta firma liczy oferując taką obsługę gwarancyjną rodem z poprzedniego ustroju... Na prawdę podejrzewam, że gdybym kupił czterokrotnie tańszą "Kasię" byłbym lepiej obsłużony przez rodzime MPM.



Wiem że połowa tego co napisali nijak ma się z prawem (np. "gwarancja już upłynęła" - jest gdzieś w prawie info o tym że jeśli nie zwrócą sprzętu po jakimś okresie czasu to akceptują reklamację chyba?), ale napiszcie czy opłaca się kopać z koniem? Jeśli tak to co kolegom odpisać? Dzięki z góry za cenne uwagi...

tldr:
1. Miej dobre doświadczenia z marką moulinex jeszcze będąc dzieciakiem
2. Dorośnij
3. Załóż rodzinę
4. Kup mieszkanie
4,76. Kup robota moulinexa :(, firmy która ma chyba mniej udziału w rynku niż krul w wyborach
5. Używaj robota jeszcze rzadziej niż myślałeś że będziesz używał
5. Robot kaput na kilka miesięcy przed końcem gwarancji
6. Zadzwoń na infolinię, gdzie mówią "pojedź do serwisu we Wro, lub przyślij do nas"
7. Serwis już od kilku miesięcy nie wspiera moulinexa
8. Wyślij do nich (sierpień 2015)
9. Czekaj
10. Dzwoń, czekaj
11. Dzwoń, czekaj
12. "Ojej, ale to źle pan przysłał, ale zapewne ktoś to odesłał do serwisu"
13. Dzwoń, czekaj
14. Dzwoń, powiedz że już nie będziesz czekał bo już grudzień i święta idą. Okazuje się że robot jest cały czas u nich na recepcji i co mi zrobisz.
15. Już w lutym dowiedz się że oni na prawdę nie kiwną palcem, jak chcę to żebym przysłał do nich kuriera bo oni nie odeślą, do serwisu nie puszczą bo nie ma części eksploatacyjnych, a w ogóle wiesz że już po gwarancji?

Treści powiązane (1)

Mirki piszą opinie ;]
ddaapp
z opiniafirm.pl
  • 6

Komentarze (71)

najlepsze

wiszacy_mysliciel
wiszacy_mysliciel
14.02.2016, 22:30:37
  • 63
Czy jest normalne, że w komunikacji z klientem wszystkie maile które kiedykolwiek dostałem były zakończone tylko imieniem oraz dopiskiem "Obsługa Konsumenta Groupe SEB"


Tak. Rotacja na takich stanowiskach jest dość wysoka w związku z czym często nie podaje się imienia i nazwiska.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

B.....a
B.....a
konto usunięte 15.02.2016, 07:44:18
  • 52
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

B.....a
B.....a
konto usunięte 15.02.2016, 07:51:15
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
15.02.2016, 10:17:57
  • 1
@Bierna: Ale o czym mowa? Rozmawiacie o ustawie, podczas gdy znalezisko jest o gwarancji producenta...
  • Odpowiedz
Klekot500
Klekot500
Klekot500
15.02.2016, 08:24:09
  • 43
U mnie w domu zapaliła się frytownica TEFAL. Smażyły się frytki, pod koniec żona poczuła zapaszek przypalanych kabli. Wyjęła wtyczkę z gniazdka i poszła zająć się dzieciakiem, co właśnie zamierzał wypaść z fotelika do karmienia. Ze dwie minuty później wraca do kuchni, a frytownica pali się dość konkretnie, obudowa nadtopiona, blat w kuchni w paru miejscach zwęglony. Zgasiła to jakąś szmatą, całe szczęście zauważyła - wewnątrz było kilka litrów dopiero co wrzącego
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

CzarnyOwiec
CzarnyOwiec
15.02.2016, 08:51:03
  • 18
@Klekot500: wrzuc może jej fotki tutaj, zaraz im się fejsika poprawi. Swoją drogą lepiej już oddać ich sprzęt bezpośrednio do sklepu mimo ,że to trochę naokoło. Ale sporego sklepu ,który wysłał sprzęt w imieniu klienta olewają trochę mniej. Bo ,że jest różowo to nie powiem...
@puexam Na Twoim miejscu od robota kasia trzymałbym się też daleko.
A ogólnie jak chodzi o roboty to dochodzę do wniosku ,że czasem lepiej
  • Odpowiedz
b.....z
b.....z
konto usunięte 15.02.2016, 09:24:04
  • 8
@pepinoogorino: Skoro kanały które ku temu służą nie działają to trzeba sprawe rozwiązać publicznie. Lepsze to niż skulić ogon i wyłożyć kolejne pare stów na nowy sprzet.
  • Odpowiedz
6punihsm5
6punihsm5
15.02.2016, 05:58:45
  • 21
miałem bezworkowy odurzacz rowenty. Po 6 miesiacach sie jakby rozszczelnil i zamiast syf wrzucac do odpowiedniego pojemnika to trafial on na filtry itd. Po reklamacji sprzedawca przekazywal sprzet do serwisu rowenty a ten mowil ze wszystko jest ok i poprostu musze po kazdym odkurzaniu czyscic caly odkurzacz. Bardzo niepolecam.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Amelie
Amelie
15.02.2016, 09:24:12
  • 9
@6punihsm5: to prawda - odkurzacze bezworkowe trzeba myć po każdym użyciu...ale to chyba nie pomogło w rozwiązaniu twojego problemu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Huevos
Huevos
14.02.2016, 21:38:58
  • 18
Znajdź namiary na centralę w EU, FB taki główny, i wio z wariatami.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mortas
Mortas
15.02.2016, 09:33:54
  • 9
Dałeś ciała i tyle. Odsyła się komplet, bo tak pewnie napisano w wymogach gwarancji - sam im dałeś pretekst, żeby się wypięli na ciebie. Druga sprawa jest taka, ze bawiłeś się w gwarancje, zamiast niezgodność/rękojmie (bo własnie tam jest to o czym wspominasz, ze "jak się nie odezwą to znaczy, ze uznali").
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Woody_90
Woody_90
15.02.2016, 07:16:13
  • 9
Czy jest normalne, że w komunikacji z klientem wszystkie maile które kiedykolwiek dostałem były zakończone tylko imieniem oraz dopiskiem "Obsługa Konsumenta Groupe SEB"


Klasycznie, takimi rzeczami jak infolinią, odpisywaniem maili oraz wszelkiej maści papierkowa robotą zajmują się studenci i uczniowie, pracujący dla korpo, będącego franczyzą podwykonawcy.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elcede
elcede
15.02.2016, 09:08:05
  • 6
@puexam: ja chcę tylko dodać że jeśli producent napisał w gwarancji że masz odesłać komplet to tak masz zrobić i nie Tu decydujesz czy im potrzebne wszystkie części. Jak korzystasz z gwarancji to musisz spełnić warunki tam opisane. Jako ciekawostkę dodam, że kiedyś klientowi w laptopie hp zepsuł się mały pilot wkładamy w szczelinę na karty rozszerzeń. Serwis kazał odesłać wraz z laptopem, zasilaczem i ogólnie cały komplet. Z kolei
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chlopek-roztropek
chlopek-roztropek
15.02.2016, 08:48:50
  • 5
Dlatego zglaszamy reklamacje z tytulu rekojmi i koniec
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FrAnSiS
FrAnSiS
15.02.2016, 11:16:41
  • 4
Jeśli reklamujesz działanie telefonu komórkowego, czy oddajesz razem z nim słuchawki i ładowarkę?


W tym momencie przestałem czytać. Praktycznie przy każdym produkcie jest zapis w karcie gwarancyjnej, że do naprawy trzeba odesłać komplet. Wystarczy przeczytać.

Przyjmuję codziennie kilka reklamacji w sklepie i w 90% przypadków ludzie ogarniają że trzeba oddać komplet. Więc odpowiedź na pytanie autora brzmi TAK, jeśli reklamuję działanie jakiegoś produktu, to oddaje razem z nim to co było w
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
3748
Newsweek próbuje wmówić ludziom, ze pitbull to przytulanka, a gorsze są male psy
Newsweek próbuje wmówić ludziom, ze pitbull to przytulanka, a gorsze są male psy
2982
Alimenty na dziecko z romansu? W Polsce to możliwe a za uchylanie się więzienie
Alimenty na dziecko z romansu? W Polsce to możliwe a za uchylanie się więzienie
2404
Skandal podczas polowania. Myśliwi zastrzelili cztery łabędzie objęte ochroną
Skandal podczas polowania. Myśliwi zastrzelili cztery łabędzie objęte ochroną
2366
Polka mistrzynią świata we wspinaczce sportowej na czas
Polka mistrzynią świata we wspinaczce sportowej na czas
2331
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #rekojmia
  • #reklamacja
  • #prawo
  • #pytanie
  • #kiciochpyta
  • #zakupy
  • #komputery
  • #pytaniedoeksperta
  • #serwis
  • #programowanie
  • #prawakonsumenta
  • #afera
  • #prawokonsumenckie
  • #samsung
  • #lenovo

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking