@b4kus: taki ma po prostu głos, po co lektor - to nie żadna poważna produkcja, tylko autorski filmik zwykłego pasjonata transportu.. ale trzeba przyznać że niskopodłogowiec zawsze trzyma poziom ;)
W porównaniu do Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (tylko z nazwy, bo tramwaje mogą się poruszać do 40km/h), to ten przynajmniej w ogóle jeździ. W SST potrafią być miesięczne przerwy, bo niedawno oddana inwestycja ma dość silną tendencję do zaskakiwania niedoróbkami konstrukcyjnymi raczej istotnych elementów, takich jak szyny ( ͡°͜ʖ͡°) Pomijając fakt, że Swingi same w sobie są dość awaryjne.
Taka ciekawostka: W 4:16 widać pierwszy prototyp tramwaju Solaris Tramino, oddany do użytku dla miasta Poznań. Chwilę później widać już komercyjny odpowiednik. Prototyp w mojej ocenie jest ładniejszy, lecz okazał się mniej praktyczny, gdyż nachylenie dolnej części kadłuba tramwaju powodowało, że między pociągiem a płytą peronu była duża szczelina. Na życzenie mieszkańców zmieniono później konstrukcję tramwaju.
Wiem, że może tutaj zaraz pojawią się złośliwe docinki na temat #warszawa, ale jednak muszę coś o systemie tramwajów w tym mieście powiedzieć.
Warszawa może nie ma szybkiego tramwaju, jednak jej system tramwajowy na tle innych miast, a w szczególności tych śląskich (wg mojej obserwacji) wypada wyjątkowo dobrze.
Dlaczego? Bo na większości odcinków (przynajmniej na prawej stronie Wisły, gdzie miałem okazję głównie korzystać) torowiska idą niemal bezkolizyjnie z ulicami.
@kamikazee: Zdecydowanie - Warszawa bez metra to zupełnie inne miasto by było.
To właśnie I linia metra jest tym elementem spajającym północ z południem i z centrum w środku. Tramwaje są za wolne dla takiego połączenia, a autobusy na dodatek zbyt zawodne.
Jeśli nie metro - to chociaż forma kolejki czy SKM na powierzchni, czy chociażby też szybki tramwaj - ale jednak przy tak rozległym mieście coś być musi.
Mieszkam 2 minuty od przystanku Słowiańska i korzystam z PST od początku jego istnienia. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie funkcjonowania Piątkowa i północy Poznania bez tej linii. Mieszkam 2-3 kilometry od Mostu Teatralnego, a potrafię się tam dostać, od momentu założenia butów w domu, w jakieś 10 minut. Ostatnie pół roku mieszkałem po drugiej stronie Poznania na Górczynie i podróż od drzwi do drzwi "14" zajmowała mi jakieś 20 minut, przy czym
@Zenon_Zabawny: I mimo, że były to wakacje, więc na Kampus Morasko codziennie nie jeździło kilka/kilkanaście tysięcy studentów oraz uruchomiono wuchte zastępczych autobusów, to komunikacja "nie była łatwa" - chyba wszyscy mieszkańcy północy miasta zatęsknili i docenili Pestkę.
@Zenon_Zabawny: Pestka była zamknięta może 3 razy w ciągu swojego istnienia, więc to bardzo dobry wynik. Większość prac jest prowadzona w nocy i ma mocno kosmetyczny charakter. Plus remont nieprzypadkowo był przeprowadzany w wakacje kiedy o wiele mniej osób korzysta z komunikacji. Jakby prace trwały tyle co te na Żeromskiego/Dąbrowskiego to to miasto przestałoby funkcjonować.
@lubiesiebawic: Byłem tak przerażony tym remontem, że wszędzie rowerem jeździłem. Liczę na to, że Rektor
Komentarze (124)
najlepsze
Warszawa może nie ma szybkiego tramwaju, jednak jej system tramwajowy na tle innych miast, a w szczególności tych śląskich (wg mojej obserwacji) wypada wyjątkowo dobrze.
Dlaczego? Bo na większości odcinków (przynajmniej na prawej stronie Wisły, gdzie miałem okazję głównie korzystać) torowiska idą niemal bezkolizyjnie z ulicami.
To nie
To właśnie I linia metra jest tym elementem spajającym północ z południem i z centrum w środku. Tramwaje są za wolne dla takiego połączenia, a autobusy na dodatek zbyt zawodne.
Jeśli nie metro - to chociaż forma kolejki czy SKM na powierzchni, czy chociażby też szybki tramwaj - ale jednak przy tak rozległym mieście coś być musi.
I właśnie
@lubiesiebawic: Byłem tak przerażony tym remontem, że wszędzie rowerem jeździłem. Liczę na to, że Rektor
Komentarz usunięty przez moderatora