Jako Autor Filmu bardzo przepraszam za Spalanie Stukowe w silniku Diesela.
Macie racje spalanie stukowe występuje w silniku o zapłonie iskrowym. Drugie przejęzyczenie w filmie ale tego nie wychwyciłem. Chodziło mi o wzrost temperatury przez złe dawkowanie paliwa. A nie dopowiedziałem o samochodach benz plus benz lpg. Gdy nagrywasz materiał nie czytając z kartki i tyle myśli kłebi Ci się w głowie co masz powiedzieć wtedy może dojść do takiej pomyłki :)
@pogromcy-jezior-wedkarstwo: obejrzałem całe, super, jak patrzę na wszystkich "speców" na forach to robisz niezłą robotę, logicznie tłumacząc, że nie ma co popadać w panikę :)
Mnie dopadł ten najgorszy scenariusz. Uszczelka pękła i płyn chłodzący dostał się do ostatniego cylindra. W zbiorniczku kipiel i smród benzyny. Auta nie można było odpalić z powodu tej wody w cylindrze. Na szczęście wszystko już opanowane. Jutro odbieram głowicę z planowania, potem tylko wszystko poskręcać i gotowe. Całe szczęście, że pacjent to 20 letnia Ibiza z silniczkiem 1.0 (45KM), czyli tylko nieco bardziej złożony od silnika z Garbusa :-) A koszt
u mnie w samochodzie objawów nie było wogóle żadnych, a uszkodzoną uszczelke wykrylem przypadkowo odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego na którym od spodu była sadza, jak z kominka.
Ja ostatnio robiłem remont silnika w mojej klusce(omega 2,2 B). Zrobiłem bo ja lubię to tak jak ktoś napisze że się nie opłacało. Kompletny głowicy plus panewki, pierścienie, honowanie, rozrusznik, alternator nowe czujniki wału i wałków, nowa cewka. Generalnie sporo. Dlaczego robiłem? Bo mi kawałek świecy zapłonowej wpadł do środka na trzecim cylindrze... Po remoncie 2km dziadkowej jazdy i wymiana oleju, teraz zalany 5w50 i śmiga aż miło. Wsadziłem prawie 5k zł.
Miałem Hondę Civic VI - przez uwaloną uszczelkę pod głowicą trzeba było przelewać płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego do chłodnicy co 100km trasy, bo wydmuchiwało płyn do zbiorniczka. Przez to silnik się przegrzewał. Udało mi się to auto sprzedać z usterką i... jeździ zepsute do dziś. Przy sprzedaży dałem tylko "olej na dolewki". Klient powiedział, że on nie będzie robił tras dłuższych, niż 5km i auto nawet nie zdąży się nagrzać (
@szkari: Hondy Civic 6 generacji naprawdę mają ocynk. Inna sprawa, że to nie jest ocynk klasy takiej jak w Audi 80 i Hondy tak czy inaczej gniją. Moja piętnastoletnia rdzewieje póki co tylko na nadkolu, jak u kolegi @fstab
@jaqo1989: majonez bywa całkowicie normalny, zwłaszcza w aucie które jeździ sporadycznie, zwłaszcza teraz gdy bywa w nocy zimno itd. Skrzynia korbowa nie jest przecież "szczelna" - ma doprowadzenie/odprowadzenie oparów do kolektora dolotowego. Wewnątrz silnika, oprócz oleju - jest przecież też powietrze, to samo które jest na zewnątrz - czyli zawierające wilgoć itd. Gdy przychodzi chłodna noc, wszystko się ochładza, a powietrze z wnętrza
Komentarze (116)
najlepsze
Macie racje spalanie stukowe występuje w silniku o zapłonie iskrowym. Drugie przejęzyczenie w filmie ale tego nie wychwyciłem. Chodziło mi o wzrost temperatury przez złe dawkowanie paliwa. A nie dopowiedziałem o samochodach benz plus benz lpg. Gdy nagrywasz materiał nie czytając z kartki i tyle myśli kłebi Ci się w głowie co masz powiedzieć wtedy może dojść do takiej pomyłki :)
Komentarz usunięty przez moderatora
zamontuj sobie dodatkowy wskaźnik, w juli są po 36zł , co prawda akurat mój przekłamuje o 13st ale jest podgląd sytuacji
ta fabryczna kontrolka temperatury działa jak olejowa, gdy zaświeci to już po ptokach
@Pixpix: to jest objaw
Udało mi się to auto sprzedać z usterką i... jeździ zepsute do dziś. Przy sprzedaży dałem tylko "olej na dolewki". Klient powiedział, że on nie będzie robił tras dłuższych, niż 5km i auto nawet nie zdąży się nagrzać (
@szkari: Hondy Civic 6 generacji naprawdę mają ocynk. Inna sprawa, że to nie jest ocynk klasy takiej jak w Audi 80 i Hondy tak czy inaczej gniją. Moja piętnastoletnia rdzewieje póki co tylko na nadkolu, jak u kolegi @fstab
@jaqo1989: majonez bywa całkowicie normalny, zwłaszcza w aucie które jeździ sporadycznie, zwłaszcza teraz gdy bywa w nocy zimno itd.
Skrzynia korbowa nie jest przecież "szczelna" - ma doprowadzenie/odprowadzenie oparów do kolektora dolotowego. Wewnątrz silnika, oprócz oleju - jest przecież też powietrze, to samo które jest na zewnątrz - czyli zawierające wilgoć itd. Gdy przychodzi chłodna noc, wszystko się ochładza, a powietrze z wnętrza