Jeżdżę takim samochodem jak ten co się rozbił. No prawie takim, trochę nowszą wersją. Ten dostał 4 gwiazdki w testach NCAP za brak seryjnie montowanej kontroli trakcji. Ten model (przed face liftingiem) był produkowany do 2013 roku. Obecnie wszystkie sprzedawane muszą mieć bezwzględnie montowaną kontrolę trakcji. Jak widać te gwiazdki nie są przyznawane bez pomyślunku.
@Superincomprehensible: @tgv_gd chyba chodziło nie o ochronę czynną czyli ochronę bezpośrednią przed skutkiem wypadku, który wiadomo, że będzie miał miejsce (i przy takim spotkaniu z ciągnikiem efekt przewidywalny), tylko o zapobiegnięciu temu wypadkowi, gdyby auto miało jakiś system stabilizacji toru jazdy i nie rzuciło mu tym tyłkiem przy powrocie na swój pas. Choć wg mnie w tej sytuacji by nic nie pomogło, dlatego że: spora prędkość, tył został za mocno odciążony
@Kazaaa: Szczerze to nie ma czasu na takie bajery i przywileje jak myślenie i odpowiednie zachowanie jak już się wpadnie w poślizg jadąc szybciej niż stówką, ja z kolein wypadłem osobówką przy 130km/h sekundę po tym jak wyprzedziłem tira i dlatego jechałem tak szybko na słabej drodze jednopasmowej ... to jak zabawka poleciałem bez orientu do rowu, nie było nawet mowy żeby cokolwiek pomogło oprócz tego że się kręci kierownicą w
@jan-sulim: Widać że zaczął hamować wcześniej już. No jak nie miał pasów to możliwe że z fotela go wyrwało. Ale pewnie się trzymał kierownicy także nie sądzę żeby cokolwiek mu się stało.
Kurczę, normalnie jak się ogląda jakieś nagrania z wypadku, to auta są od siebie odrzucane. Czołówki 50/50, jakieś boczne uderzenia, kiedy ktoś dostaje strzała od pojazdu, który nie zatrzymał się na podporządkowanej itp. W tym przypadku to krótkotrwałe zatrzymanie osobówki jest wręcz fascynujące. Tak wiem, że to chore, ale ta zmiana prędkości do zera z głuchym uderzeniem jest jakoś dziwnie piękna. Oczywiście #!$%@?ąc od tragedii ludziej itd.
Szczęście w nieszczęściu, że tym razem idiota nie zabił nikogo postronnego. Jednego niebezpiecznego kierowcę mniej. Równie dobrze na przeciw mogła być osobówka w całą rodziną.
@Superincomprehensible: Już tłumaczę. Dorosły pasażer osobówki nie jest osobą do końca postronną, zdecydował się na jazdę z tą osobą, siedzi obok i może choćby werbalnie reagować na styl jazdy kierowcy to nie autobus ani małe dziecko, bo nie ma takiego info. Osobą w 100% postronną jest kierowca ciężarówki.
@Superincomprehensible: Zawsze jak mam uwagi na temat swojego bezpieczeństwa to informuję o tym kierowcę, zawsze jest reakcja lub weryfikacja moich uwag. Z takimi idiotami się nie jeździ to ryzyko takie samo jak niebezpieczne sporty.
Komentarze (114)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Choć wg mnie w tej sytuacji by nic nie pomogło, dlatego że: spora prędkość, tył został za mocno odciążony
W tym przypadku to krótkotrwałe zatrzymanie osobówki jest wręcz fascynujące. Tak wiem, że to chore, ale ta zmiana prędkości do zera z głuchym uderzeniem jest jakoś dziwnie piękna. Oczywiście #!$%@?ąc od tragedii ludziej itd.
jedeno z lepszych nagranych czołówek - auto vs tir
Patrz komentarz @misiak1983: