Hasło widoczne tylko dla daltonistów reklamuje Coca-Colę
W nowej kampanii promującej napój Coca-Cola Life wykorzystano grafikę, w której zostało ukryte hasło. Mogą je jednak odczytać wyłącznie osoby nie rozróżniające kolorów.
pawelJG z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 124
- Odpowiedz
Komentarze (124)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Osoby z upośledzonym widzeniem barw widzą, rozróżniają mniej kolorów niż te które mają zdrowe oczy.
Jest możliwe zrobienie napisu który widzą zdrowe osoby a te z upośledzonym rozpoznawaniem barw nie. Ale nie jest możliwe zrobienie odwrotnie.
Można ewentualnie zrobić tak, że daltoniści odczytają inny napis niż osoby ze zdrowym wzrokiem ponieważ nie zauważą jakiejś jego części.
(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
(╯︵╰,)
(╥﹏╥)
- protanopia – zaburzenia w widzeniu barwy czerwonej, nieumiejętność jej rozpoznania, identyfikowanie z barwą zieloną;
-
Daltonizm to wada genetyczna i ślepota na którąś z podstawowych barw.
Ja widzę wyraźnie napis life :) ale nie jestem daltonistą.