@ohmyleming: Obecnie przemysł motoryzacyjny na świecie zatrudnia ogromną rzeszę pracowników i pewnie drugie tyle w przez podwykonawców. Jednak tendencja jest taka by linie montażowe były maksymalnie wydajne i pozbawione kosztów ludzkiej pracy. Wyobraź sobie sytuacje, że fabryka optymalizuje linię montażową i zwalnia wykwalifikowanych pracowników fizycznych. Oczywiście będą potrzebni specjaliści i inżynierowie ale ci już mogą zostać sprowadzeni z zupełnie innego rejonu kraju. Jednak ich siła nabywcza i zapotrzebowanie na usługi będzie
@EtaCarinae: Wykwalifikowanych pracowników trudno jest i przez kilkadziesiąt lat trudno będzie zastąpić robotami, najczęściej zastępuje się pracowników robiących bardzo proste czynności np. składających dwa detale ze sobą, układających kartony na palecie czy transportujących detale z jednej półki na drugą.
Poza tym automatyzacja najlepiej sprawdza się przy zunifikowanej masowej produkcji, a obecnie trend jest taki że zamiast jednej wersji produktów zaspokajających daną potrzebę, sprzedaje się kilka wersji mniej
Komentarze (13)
najlepsze
@EtaCarinae: Wykwalifikowanych pracowników trudno jest i przez kilkadziesiąt lat trudno będzie zastąpić robotami, najczęściej zastępuje się pracowników robiących bardzo proste czynności np. składających dwa detale ze sobą, układających kartony na palecie czy transportujących detale z jednej półki na drugą.
Poza tym automatyzacja najlepiej sprawdza się przy zunifikowanej masowej produkcji, a obecnie trend jest taki że zamiast jednej wersji produktów zaspokajających daną potrzebę, sprzedaje się kilka wersji mniej
Komentarz usunięty przez moderatora