Jak kadrowanie do formatu 4:3 wpływa na przekaz filmów?
Choć czasy "kwadratowych" ekranów mamy już za sobą, to warto przekonać się, jakie taki z pozoru trywialny zabieg niesie konsekwencje. Materiał powstał jako wyjaśnienie widzom kanału TCM dlaczego stosował on letterboxing.
RicoElectrico z- #
- #
- #
- #
- 111
Komentarze (111)
najlepsze
Każde inne dopasowanie, to wycinanie materiału.
Wszystko co napisałeś jest błędem.
1. Jak pisałem technika budowy niebieskiej diody organicznej OLED nie pozwala jest na żywotność jaka maja inne diody czerwona czy zielona
2. Samsung nie zawiesil prac nad matryca pełną RGB Amoled ponieważ w dalszym ciagu produkuje w swoich urzedzeniach (pelne RGB), z tym
Wypalanie sie nie wystepowalo tylko w AMOLEDach samsunga. Wystepowalo także w Motoroli, Nokii i nawet Kodak posiadajacy większość patentow do OLED to zaobserwowal. Takze tu nie ma rozgramiczenia na poszczegolne koncerny.
Monitory o ktorych piszesz sa stosowane do poglądu obrazu wyswietlanego z kamery. Typowe monitorki preview. Raz. W produkcji filmowej zastosowanie OLED jak znalazł. Duzy kontrast, wzorowe nasycenie barw. Po prostu obraz wyświetlany z takiego monitora mozna uznać za wzór
Komentarz usunięty przez moderatora
W pracy (patrz nick), w wolnych chwilach, oprócz Wykopu, mam czasrm dłuższą chwilę by obejrzeć sobie jakiś film.
W chwili obecnej do tego celu używam samsunga Galaxy Tab 3 8.0 (wyświetlacz super clear lcd). Położony na kierownicy i podłączony przez bluetooth audio na daje radę jako podreczne kino.
Mam zamiar niebawem zmienić go na Tab S 8.4, ze wzgledu na niesamowicie głęboki kontrast ekranu Super Amoled. Taki mój fetysz
To naprawdę trzeba komus tłumaczyć, że obcięcie obrazu w formacie Scope (czyli od 1:2,35 do nawet 1:2,67) do formatu 1:1,33, czyli usunięcie nawet połowy szerokości obrazu, powoduje utrate znacznej jego częsci?
16:9 nie zawsze jest najlepszą opcją, spora porcja ekranu może być ucięta.