Witam wszystkich!
Chciałem was przestrzec przed tym jak firma Sony traktuje swoich klientów oraz w jaki sposób nieświadomie pozbyłem się gwarancji na sprzęt.
14 stycznia 2014 kupiłem konsolę PlayStation 4. Wtedy była dostępna tylko w Sony Centre i kosztowała prawie 2 tysiące złotych. Jako wielki fan (czytaj frajer) nie miałem żadnych obaw co do sprzętu i jakości.
Konsola zepsuła się w listopadzie 2014 roku. I tu popełniłem błąd, który zaważył na tym, że zostałem aktualnie z przyciskiem do papieru za 2 tysiące złotych. Oddałem sprzęt do producenta na gwarancję co sprawiło, że automatycznie pozbawiłem się prawa do późniejszego dochodzenia swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową. Wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem. Po trzech tygodniach serwis odesłał mi nową konsolę (która okazała się konsolą regenerowaną).
Ponownie konsola zepsuła się w marcu 2015 roku. Znów skontaktowałem się z serwisem Sony, a ten, po trzech tygodniach odesłał mi konsolę (ponownie regenerowaną, wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem).
Konsola po raz trzeci przestała działać 5 lipca 2015 roku. I w tym momencie zaczyna się dramat. Serwis Sony odmówił naprawy, ponieważ minęła 12 miesięczna gwarancja. Na moją uwagę, że to już 3 zepsucie usłyszałem, że nic nie mogą zrobić. Skontaktowałem się więc ze sprzedawcą, czyli Sony Centre. Tutaj (bardzo niechętnie) przyjęto ode mnie konsolę do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Pozostało mi czekać na decyzję. A ta okazał się negatywna.
Sony Centre od razu skierowało sprawę do prawnika, a ten napisał mi, że nie udowodniłem, że wada była obecna w sprzęcie w chwili zakupu. Tego nie mogę udowodnić, ponieważ to nie ta sama konsola, którą u nich kupiłem. I koniec. Zostałem z przyciskiem do papieru za 2 tysiące złotych.
Podsumowując:
- Nigdy nie oddawajcie sprzętu do serwisu producenta. Zawsze kontaktujcie się ze sprzedawcą. Nie pozbędziecie się prawa do późniejszej walki z tytułu niezgodności towaru z umową.
- Sony wysyła wam regenerowane konsole. Są one bardzo awaryjne i możecie skończyć tak jak ja. Domagajcie się na piśmie historii naprawy.
- Pamiętajcie, że 2 lata "gwarancji" dzięki Unii Europejskiej wcale nie jest gwarancją. Bardzo ciężko wyegzekwować swoje prawa z tego tytułu.
- I najważniejsze. Dla korporacji jesteście zerem. Jeśli nie jesteście w stanie nagłośnić takiej sprawy to nara. Nikt się wami nie będzie przejmować.
Wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Ale niesmak pozostaje. Wiem, że wielu z was liczy na dobrą obsługę klienta. Niestety nie w Polsce. Mam nadzieję, że wy nie będziecie mieli takich przygód.
Komentarze (277)
najlepsze
Wykopię raz jeszcze, może wreszcie się ludzie nauczą.
@gardan: Swoją drogą... czy to nie #!$%@?, że w XXI wieku, w środku cywilizowanej Europy i Unii Europejskiej muszę przejmować się takimi niuansami, czy to gwarancja, czy też niezgodność towaru z umową? #!$%@?ło się, idę do sklepu, ma działać.
źródło: comment_kDt63dJbxkAD3NLiQ8xSto4qk6kcedHN.jpg
Pobierz@Titan_Human: @dixx: ja na prawdę będę sczęśliwy jak mi ją tylko naprawią. Nie chcę im robić żadnego PR. Chyba, że sprawę rozwiążą mega pozytywnie. Ale szczerze nie mam pomysłu co by to musiało być, żeby wystawił laurkę.
A czy na "kwicie" gwarancyjnym nie masz zapisanych numerów seryjnych konsoli?
W końcu gwarancja oznacza, ze dany sprzęt będzie działał X czasu, a nie, że przez X czasu od zakupu producent zapewnia Ci działające urządzenie.
A jednak: > Jeżeli gwarant wymienił wadliwy produkt na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od momentu dostarczenia klientowi wymienionej lub naprawionej rzeczy.
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/
Sprawdź jeszcze raz w karcie gwarancyjnej, jaki jest okres gwarancji a jeśli jeszcze nie minął od momentu, kiedy otrzymałeś 3 egzemplarz -- ciśnij ich dalej.
No i zawsze zostaje pomoc Rzecznika.
nie ma nic za darmo i nic się w przyrodzie nie marnuje
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji
Tu masz Dz.U.1964.16.93 z 1964 roku. Mylisz gwarancję z Kodeksu Cywilnego z ustawą o ochronie konsumenckiej.
Poczytaj
Sprzęt można powiedzieć to syf i to już nie chiński bo bym obraził chinoli, którzy robią coraz trwalsze urządzenia.