Zgodnie z obietnicą i zapotrzebowaniem zgłoszonym od @
t1dzej, @
gruchacz, @
koch4m_cie, @
cos_nie_dziala, @
EcitSujmi, @
kruzd, @
Nietopesz oraz @
rasta69 - dodaję przepis na Heroes of Might and Magic III, z wykorzystaniem mod managera Era II (który zawiera w sobie słynnego WoG-a, ale i znacznie więcej).
Piszę na bieżąco instalując u siebie, po świeżym przeinstalowaniu systemu (WINDOWS 7 Ultimate)
Nie przedłużając, przejdźmy do konkretów:
Instalacja gry
Tu sprawa oczywista, potrzebujemy płytę/ISO z Heroes of Might and Magic III z dodatkiem SOD. Ja użyłem "złotej edycji" w polskiej wersji językowej.
Pobranie i instalacja Era
Ze strony
heroescommunity pobieramy pakiet Era (klik "Download", nie trzeba się logować)
Po pobraniu, dwa-klik, wskazujemy folder z instalką gry (np. D:\gry\HOMM3) i klikamy "install". Po jakimś czasie wyskoczy nam czarne okienko z wierszem poleceń i info "installation completed" :)
Na pulpicie utworzą nam się dwie ikony: "Era II" - to bezpośrednio do HOMM3 z WoG-iem, oraz "Era Start Menu" - przejdźmy najpierw do menu
Dodawanie modów
Jak widzicie opcji jest sporo, wybierzmy "Mods manager". Zobaczymy okienko menadżera modów - jak widać, absolutnie podstawowe mody mamy już zainstalowane.
Listę 100+ modów z opisami znajdziecie
tutaj - (
linki bezpośrednie)
Mod instalujemy niezwykle prosto - pobieramy plik exe, w "Mod Manager" klikamy przycisk "Add new" (środek okna, bliżej dołu), wybieramy dany plik exe, w nowym okienku klikamy "install" i tyla :).
Tro poleca
Ze swojej strony szczerze polecam:
XXL - mapki w rozmiarze XXL (4 razy większa powierzchnia) -
//wakeofgods.org/mods/%5bGameplay%5d%20XXL.exe
Conquistador - 3 mody w jednym -
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65500922/Conquistador.exe
- better AI (coś dla których trudność 200% to już za mało, w pełni konfigurowalny)
- builder (po x walkach możemy wybudować sobie nowy zamek)
- findme (przydatne narzędzie do szukania budynków)
WoG Revised - ulepszenia i poprawki w samym WoG-u -
//wakeofgods.org/mods/%5bPlatforms%5d%20WoG%20Revised.exe
Training Facility - mod dodający do akademii wojny opcję szkolenia jednostek za złoto - [
//wakeofgods.org/mods/%5bCheats%5d%20Training%20Facility.exe
Osobiście używam jeszcze poniższych modów, nie wpływają one na rozgrywkę samą w sobie, ale dodają nowe portrety, dźwięki itp:
Dużo nowych dźwięków -
//wakeofgods.org/mods/%5bOther%5d%20New%20sounds%20pack.exe
Dużo nowych, naprawdę ładnych pól walki -
//wakeofgods.org/mods/%5bGraphics%5d%20Morn%20battlefields.exe
Komandosi stają się różowymi paskami ;) -
//wakeofgods.org/mods/%5bGraphics%5d%20Heroines.exe
Nowe portrety bohaterów -
//wakeofgods.org/mods/%5bGraphics%5d%20Vallex%20portraits.exe
Nowy wygląd bohaterów -
//wakeofgods.org/mods/%5bGraphics%5d%20Unmounted%20Heroes.exe
Sell artifacts -
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65500922/era%20-%20artifacts%20selling.erm - niezwykle prosty a bardzo ułatwiający życie modzik pozwalający na sprzedawanie niepotrzebnych bohaterowi artefaktów (ctrl + l-klik na artefakt) - plik pobieramy i wrzucamy do katalogu "\Mods\WoG\Data\s\".
Random Map Generator
Oczywiście cała zabawa z HOMM3 to mapy generowane. "Klasyczny" (najlepszy, legendarny) jebuss cross generator na mapkach w opcji XXL daje radę, ale ja używam wersji zmodyfikowanej przez Szwagra, o pieszczotliwej nazwie "wyjebus" - do zassania tutaj -
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65500922/rmg.txt (plik pobieramy i wrzucamy do głównego katalogu z grą)
Outro
Teraz już w samej grze musicie przejść do klasycznych ustawień WoGa i zmienić wszystko pod siebie. Miłej zabawy!
Komentarze (3)
najlepsze