Autor pełna profeska jak widzę. Zapomniałeś dodać, że ostatnimi czasy do tej pętli zostały dodane 2 linie Z-1, Z-2. A jak powszechnie wiadomo, to czestotliwosc ich odjazdów to co 3-4 min. Skoreluj to sobie z cyklem świateł... To przestaniesz się dziwić. Ja dodam jeszcze, że 2-3 linie zostały wycofane z tej pętli na przystanek-kebab przy Puławskiej...
W normalnych warunkach ta pętla działa całkiem sprawnie, jak na fakt usytuowania wyjazdu. 2-3 autobusy na
@Duzers_on: No właśnie chciałem to pisać. Pięć z tych czekających na wyjazd autobusów to linie "Z". Nawet bez nich ta pętla jest wystarczająco mocno obciążona, a jak na takie obciążenie jak teraz działa zaskakująco dobrze. Same linie Z i 709 (które w szczycie jeździ co 4-5 minut) to już kilkadziesiąt autobusów na godzinę. A jeszcze jest kilkanaście innych linii autobusowych, do tego linie nie należące do MZA, samochody z parkingu P&R.
@Greed: To już było testowane. Ciężko mi powiedzieć dokładnie kiedy, ale w przeciągu do 2 lat wstecz. Spowodowało to wystawanie ogonka korka w Wilanowskiej na Dolinkę Służewiecką. Myślę (zaznaczam), ze z dwojga złego zdecydowali się na rozwiązanie obecne ze wględu na mniejszą "szkodliwość". Tym bardziej, że podczas normalnego funkcjonowania nie jest, aż tak tragicznie. I poprostu po naszemu polskiemu - do przełknięcia.
Wystarczy opróżnić Skrzyżowanie samochodów zostawiając im zielone światło na kilka sekund dłużej a 30m wcześniej Blokować wjazd na skrzyżowanie czerwonym
@Jacob: Z Warszawy nie jestem, więc może się mylę. Ta pętla była pewnie wybudowana dawno temu. Zaprojektowano ją, gdy nie jeździło tam tak wiele autobusów. Z biegiem czasu przestała być wydajna, ale nikt jej nie przebudował.
@Jacob: Panie, jak to powstawalo to w wyborach wygrywal zawsze kandydat jednej slusznej partii ze 110% poparcia (i nie mowimy tu o PSL). Nie bylo tez polowy okolicznych osiedli, Lemingradu i mostu. Al. Wilanowska to byla wtedy prawie ze droga lokalna.
Z tego co kojarze to maja caly wezel przebudowywac a sam przystanek ma byc przeniesiony pod ziemie a na jego miejscu postawione nowe budynki.
Ja to często przeżywam tylko z drugiej strony tzn. dojeżdżając do M Wilanowska. Żeby nie stać w korku wysiadam 2 przystanki wcześniej i idę na piechotę. Mam czas na papierosa i mimo wszystko jestem szybciej na miejscu.
jak badaliśmy potoki pasażerskie i czasy przejazdu w PPKS Piaseczno to 50% czasu przejazdu Góra Kalwaria-Metro Wilanowska to był dojazd do Wilanowa a drugie 50% z Wilanowa do pętli :)
Zauważcie, że prawie połowa z tych wyjeżdżających autobusów to z1 i z2 - linie zastępcze za tramwaje, które nie dojeżdżają do mordoru na Domaniewskiej standardową trasa z powodu poszerzania ulicy Woloskiej. Moim zdaniem te autobusy zastępcze jeżdżą zdecydowanie za często, sami widzicie, ludzi w nich na palcach rąk można policzyc, bo i tak większość osób wybiera tramwaj, który ma objazd Puławska.
Gdyby ustawić tam system świateł jak przy DW. Zachodnim i wyjazdem z PKS w Jerozolimskie aby wydzielić pas i sygnalizację dla autobusów to byłoby bajecznie.
To nie jest taki całkowicie normalny widok. Dwie linie, które tam stoją, a są bardzo częste,są tymczasowe (Z-1, Z-2 ). Wprowadzili je na czas remontu trasy tramwajowej do służewca.
Tak jest w każdym większym mieście, że autobusy nijako blokują ruch w okolicach pętli, dworców, dużych punktów przesiadkowych lub "przystanków do wysiadania". Że też to trafiło na wykop.
@Quattroporte93: hmm, tego M180 to w Warszawie nie podobno nie było. Wszystkie 8 trafiło do Wrocławia. Ale znalazłem w spisie wycofanych jedna sztukę. Hm, dziwne... Tak jak Pershing czyli ikarus 417 który, gdy ruszał robił taki hałas, że nie dało się obok niego stać.
Kto mi wyjaśni na kiego grzyba ta dramatyczna muzyka jak gdyby kogoś mordowali. Druga sprawa to co tutaj nadzwyczajnego? To ,że autobusy z pętli wyjeżdżają i czekają w kolejce? Może jestem dziwny ale mnie takie widoki już nie ruszają.
WIDEO JEST LEKKO ZMANIPULOWANE! Akurat 20 marca była awaria oświetlenia na skrzyżowaniu al. Wilanowskiej z Puławską. Jeżdżę tamtędy codziennie. Tworzy się lekkie zatwardzonko, ale nie takiej skali jak na filmie. To że kierowcy ZTM to buraki to inna sprawa.
Jeżdżę tam bardzo często, od wielu lat i taki obrazek widziałem może raz. W godzinach szczytu ruch jest tam spory, wyjazd zajmuje chwilę, ale nigdy na światłach nie stoją więcej niż 3 autobusy, więc sytuacja na tym filmie nie ukazuje rzeczywistości zbyt dobrze.
Kojarzy mi się z wyjazdami z Katowickiego WORD-a, które chyba specjalnie zostały tak zaprojektowane żeby mogli #!$%@?ć na nich maksymalną liczbę ludzi.
Komentarze (134)
najlepsze
W normalnych warunkach ta pętla działa całkiem sprawnie, jak na fakt usytuowania wyjazdu. 2-3 autobusy na
Z tego co kojarze to maja caly wezel przebudowywac a sam przystanek ma byc przeniesiony pod ziemie a na jego miejscu postawione nowe budynki.
jak badaliśmy potoki pasażerskie i czasy przejazdu w PPKS Piaseczno to 50% czasu przejazdu Góra Kalwaria-Metro Wilanowska to był dojazd do Wilanowa a drugie 50% z Wilanowa do pętli :)
Druga sprawa to co tutaj nadzwyczajnego? To ,że autobusy z pętli wyjeżdżają i czekają w kolejce?
Może jestem dziwny ale mnie takie widoki już nie ruszają.
Akurat 20 marca była awaria oświetlenia na skrzyżowaniu al. Wilanowskiej z Puławską. Jeżdżę tamtędy codziennie. Tworzy się lekkie zatwardzonko, ale nie takiej skali jak na filmie. To że kierowcy ZTM to buraki to inna sprawa.