Dlaczego nie uczą ich w szkole? Odpowiedzi są proste. 1) Bo używamy stopni Celsjusza. 2) Bo to sprawdza się tylko przy liczbach bliskich 100. Pomnóż mi w ten sposób 27x64 3) Bo nie opłaca się uczyć techniki mnożenia która zadziała tylko w przypadku mnożenia przez 11. 4) Bo mało komu przydaje się liczba pi z większą ilością miejsc po przecinku niż 5 i nie wszędzie ludzie znają angielski. 5) Bo to sprawdza
@michalo94: doprecyzowując ad 5 - zwykłe mnożenie dwóch ułamków. Należy wpaść tylko na to że lepiej jest najpierw skrócić o mianownik a nie najpierw mnożyć a potem dzielić ad 8 - mnożenie razy 9 -> najlepiej pomnożyć przez 10 (dodać zero) i odjąć mnożoną liczbę czyli np. 6 * 9 = 60 - 6 ad 10 - to jest przydatne i zależy od liczby. Jak był vat 22% to można było
Komentarze (5)
najlepsze
1) Bo używamy stopni Celsjusza.
2) Bo to sprawdza się tylko przy liczbach bliskich 100. Pomnóż mi w ten sposób 27x64
3) Bo nie opłaca się uczyć techniki mnożenia która zadziała tylko w przypadku mnożenia przez 11.
4) Bo mało komu przydaje się liczba pi z większą ilością miejsc po przecinku niż 5 i nie wszędzie ludzie znają angielski.
5) Bo to sprawdza
ad 5 - zwykłe mnożenie dwóch ułamków. Należy wpaść tylko na to że lepiej jest najpierw skrócić o mianownik a nie najpierw mnożyć a potem dzielić
ad 8 - mnożenie razy 9 -> najlepiej pomnożyć przez 10 (dodać zero) i odjąć mnożoną liczbę czyli np. 6 * 9 = 60 - 6
ad 10 - to jest przydatne i zależy od liczby. Jak był vat 22% to można było
Przy 51 i 47 nie działa ;D