@SebusPL: Próbowałeś zabłysnąć nie mając pojęcia o czym mówisz? Jakbyś wiedział do czego służy panewka i jak ważne jest jej smarowanie, to byś mi przyznał rację.
@Attitude: Tego akurat sam też nie robię. Po każdym etapie przelatuję na szybko rzędami wszystkie śruby dynamometrycznym dla pewności. Nie zdarzyło mi się jeszcze nigdy nie dokręcić.
@SebusPL: To, że jakaś firma na drugim końcu świata tak robi, to nie znaczy, że jest to dobre. Nie raz i nie dwa okazało się, że produkty amerykańskich firm są dużo droższe i gorszej jakości niż polskie, a firmy niby renomowane i znane
@wezsepigulke: Moc mierzy się na kołach ale wykonując dodatkowy pomiar inercyjny (po wysprzęgleniu) określa się opory i w ten sposób wylicza się moc na wale korbowym.
Mam "mięszane" uczucia oglądając takie filmy. Gaźnik, sztywny kolektor, OHV - zupełnie nie mój klimat. Ale moc robi wrażenie, a spodziewam się, że pięknie brzmi.
Co do samego składania, to wpychanie korbowodów po gładzi zasługuje na potępienie. Nawet jeśli to tuleja, tak się po prostu nie robi. A skręcanie stopy - brak słów.
Jedyne co się ciśnie na usta - ten silnik nie musi wytrzymać 100 kkm, to sobie można pozwolić :)
Tak naprawdę to nic szczególnego, silnik przeciętny i tak samo składa silnik od poldka pan Henio w warsztacie, tylko ma mniej czysto bo wszystko smaruje przed wsadzeniem. On ma pojemność 7.55l, czyli przy 869km ma 115 koni z litra. To nie jest nic kosmicznego. A sam silnik to pokaz sztuki muzealnej raczej, ohv na gaźniku? Nie wiem dlaczego tak kochają gaźniki, wtrysk daje nieporównywalnie większą kontrolę.
Komentarze (82)
najlepsze
@SebusPL: To, że jakaś firma na drugim końcu świata tak robi, to nie znaczy, że jest to dobre. Nie raz i nie dwa okazało się, że produkty amerykańskich firm są dużo droższe i gorszej jakości niż polskie, a firmy niby renomowane i znane
A może to silnik do wyścigów Nascar? O ile pamiętam, tam właśnie zasady wymuszają V8, OHV i gaźnik.
Co do samego składania, to wpychanie korbowodów po gładzi zasługuje na potępienie. Nawet jeśli to tuleja, tak się po prostu nie robi. A skręcanie stopy - brak słów.
Jedyne co się ciśnie na usta - ten silnik nie musi wytrzymać 100 kkm, to sobie można pozwolić :)
On ma pojemność 7.55l, czyli przy 869km ma 115 koni z litra. To nie jest nic kosmicznego.
A sam silnik to pokaz sztuki muzealnej raczej, ohv na gaźniku? Nie wiem dlaczego tak kochają gaźniki, wtrysk daje nieporównywalnie większą kontrolę.
@dziki_pl: Przy gaźniku jest lepsza reakcja na gaz, a w sportowym wózku to się liczy.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Bydle: Najprawdopodobniej do serwa hamulców lub/i kierownicy. Wytwarza opór który wpływa na ogólne parametry silnika.