Na początku listopada zakupiliśmy
Internet bez limitu Power LTE od Plus GSM. Jako że reklama to jedno a regulaminy to drugie poniżej fragment regulaminu definiujący (brak) limit(u).
10. W celu realizacji FUP Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 20 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze promocyjnego planu cenowego SUPER LTE dla Firm Internet 20 GB,
b. 25 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze promocyjnego planu cenowego SUPER LTE dla Firm Internet 25 GB,
c. 30 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze promocyjnego planu cenowego SUPER LTE dla Firm Internet 30 GB,
d. 35 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze promocyjnego planu cenowego SUPER LTE dla Firm Internet 35 GB.
11. W celu realizacji FUP (czyli po przekroczeniu podstawowego limitu transmisji danych) Polkomtel przydzieli parametry dostępu do sieci telekomunikacyjnej tj. priorytet dostępu do sieci i prędkość maksymalną dla Abonentów przesyłających dane w ramach usługi >„LTE bez limitu” zgodnie z poniższymi zasadami:
a) Polkomtel definiuje następujące klasy dostępu do sieci:
i. klasa Podstawowa - o bardzo niskich wartościach parametrów dostępu, tzn. w przypadku obciążenia stacji bazowej efektywna prędkość przesłania danych może być niższa niż Abonenta w klasie Efektywnej, Wygodnej, Szybkiej i Premium,
ii. klasa Efektywna - o niskich wartościach parametrów dostępu, tzn. w przypadku obciążenia stacji bazowej efektywna prędkość przesłania danych może być wyższa niż Abonenta w klasie Podstawowej i niższa niż Abonenta w klasie Wygodnej, Szybkiej i Premium,
iii. klasa Wygodna - o średnich wartościach parametrów dostępu, tzn. w przypadku obciążenia stacji bazowej efektywna prędkość przesłania danych może być wyższa niż Abonenta w klasie Podstawowej i Efektywnej i niższa niż Abonenta w klasie Szybkiej i Premium,
iv. klasa Szybka - o wysokich wartościach parametrów dostępu, tzn. w przypadku obciążenia stacji bazowej efektywna prędkość przesłania danych może być wyższa niż Abonenta w klasie Podstawowej, Efektywnej i Wygodnej i niższa niż Abonenta w klasie Premium,
v. klasa Premium - o bardzo wysokich wartościach parametrów dostępu, tzn. w przypadku obciążenia stacji bazowej efektywna prędkość przesłania danych może być wyższa niż Abonenta w klasie Podstawowej, Efektywnej, Wygodnej i Szybkiej.
b) Po przekroczeniu 100 GB przesłanych i odebranych danych w ramach usługi „LTE bez limitu” Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych z zachowaniem różnic między klasami wskazanymi w lit. a, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do 512 kb/s.
Pełny tekst regulaminu dostępny pod:
//www.plus.pl/documents/16/1130059/Regulamin_promocji_SUPER_LTE_dla_Firm_Internet_z_modemem_lub_routerem_na_24_miesiace_w_SI_27_10_2014.pdf
Zgodnie z założeniami oferty za kwotę
59 zł netto miesięcznieotrzymujemy dostęp do pakietu
30GB, z których możemy korzystać z pełną prędkościową zarówno w technologii
3G jak i
LTE. Po przekroczeniu pakietu podstawowego będąc w zasięg
LTE nadal możemy korzystać z Internetu z prędkością do
20 Mb/s z zachowaniem klas dostępu do sieci zdefiniowanych w regulaminie z zastrzeżeniem możliwości ograniczenia prędkości do
512 kb/s po przekroczeniu
100 GB. Ciągle jednak mamy zachowaną możliwość transmisji danych i połączenie z siecią.
Z urządzenia korzystamy jako backup łączą głównego i łącze dodatkowe. Karta SIM umieszczona jest w routerze D-Link DWR-921 podłączonym do anteny zewnętrznej a więc typowo stacjonarnie. Transmitujemy sporą ilość danych, ale raczej poniżej 100 GB, dlatego zdecydowaliśmy się na tę ofertę bez limitu
W piątek 28 listopada okazało się, że nie działa połączenie internetowe. Urządzenie było w zasięgu LTE i miało nawiązane połączenie z operatorem, brak było natomiast transmisji danych ( nie dochodziły również pingi).
Ponieważ mamy jeszcze dwa urządzenia z Internetem LTE szybki test czy Internet również na nich nie działa. Na pozostałych jest OK.
Telefon do
BOK Plus 40 minut oczekiwania na połączenie z konsultantem. Podczas rozmowy dokonujemy analizy problemu. Na połączeniu 3G transmisja danych jest, ale ograniczona do 16kb/s z powodu wykorzystania podstawowego limitu danych. Ale można pingować adresy itp. Na LTE transmisji danych brak pomimo nawiązanego połączenia. Ewidentna blokada ze strony operatora. Konsulat jedyne co może zrobić do skierować sprawę do działu technicznego. I w tym momencie rozmowa jest urywana ( rozmawiałem z telefonu plusa, który ma tendencje do zrywania połączeń). Nie chcąc tracić czasu na kolejne oczekiwanie na połączenie uznałem, że konsultant doprowadzi sprawę do końca.
1 grudnia. Mija Weekend, podczas którego nie korzystałem z sieci. W poniedziałek rano sprawdzał czy problem nadal występuję. Okazało się, że tak. Kolejny telefon do BOK. Tym razem dla odmiany 30 minut oczekiwania na rozmowę. Naświetlam temat konsultantowi. Przy okazji dowiaduje się, że żadne głoszenie nie zostało skierowane do działu technicznego i nikt się sprawą nie zajmuje. Konsultant dokonuje magicznych operacji typu reaktywacja karty itp., po których moja karta SIM nie chce się zalogować do sieci i co chwila zrywa połączenie. Diagnoza uszkodzona karta SIM i rada konsultanta, aby dokonać
płatnej wymiany. Oczywiście później w postępowaniu reklamacyjnym mogę domagać się zwrotu opłaty;)
Konsultant doradza też kupno dodatkowego pakietu danych, który podnosiłby wykorzystany 30GB limit i znosił wszelkie ograniczenia, aby sprawdzić czy to rozwiązuje problem. Oczywiście za darmo do testów włączyć go nie może, ale mogę domagać się zwrotu opłaty za aktywację pakietu w postępowaniu reklamacyjnym
3 grudnia Będąc przy okazji w innej miejscowości odwiedzam salon plusa w celu wymiany
"uszkodzonej karty SIM". Szybka wymiana, kartę umieszczam w kieszonkowym modemie. Test. Wynik pozytywny. Internet śmiga jak wcześnie. Problem rozwiązany.
Wieczorem wracam do domu. Włączam ten sam modem kieszonkowy, aby sprawdzić czy nadal jest OK. I rozczarowanie Internetu nadal brak pomimo nawiązanego połączenia w LTE.
Telefon do BOK. 30 minut oczekiwania. Rozmowa z niezbyt zorientowana panią, która nic nie morze i każe dzwonić jutro rano.
Po zakończonej rozmowie za radą poprzedniego konsultanta
dokupuje dodatkowy pakiet 300MB. SMS-owe potwierdzenie aktywacji szybki restart urządzenia. Jak się mogłem spodziewać problem rozwiązany. Internet działa z pełną prędkości zarówno w 3G jak i LTE a więc potwierdzają się moje przypuszczenia na temat
celowej blokady dostępu do sieci przez operatora.
4 grudnia Telefon do BOK, tym razem tylko 10 minut oczekiwania. Pytam konsultanta o status sprawy i dlaczego dostęp jest blokowany i cudowanie wraca po wykupieniu dodatkowego pakietu. Odpowiedz konsultanta zgłoszenie przyjęte i jest w trakcie realizacji i nic nie może więcej zrobić. Standardowo maja 30 dni na rozpatrzenie.
Zapewne problem cudownie rozwiąże się sam 8 grudnia wraz z rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego by powrócić pod jego koniec wraz z wykorzystaniem kolejnego pakietu danych.
TL; DR Podsumowanie
Plus GSM wbrew własnemu regulaminowi blokuje całkowicie transmisje LTE dla mojego numeru internetowego, gdy jestem zalogowany do nadajnika w pobliżu mojego miejsca zamieszkania.
Komentarze (18)
najlepsze
Póki co nikt nie sprzedaje internetu mobilnego bez limitu w tym kraju.
Szukaj jakiegoś lokalnego operatora co ci podciągnie kabelek albo radiolinię, dzięki bogu mam UPC.