Generalnie im większe napięcie i natężenie oraz zagęszczenie soli tym szybciej zajdzie reakcja, ale zastanawia mnie tylko czy to nie "wyżre" również istotnych rozmiarów tzn chu... z tego, że głowica będzie się świecić, ale zawory już nie będą dobrze uszczelnione.
@tulonr1: akurat nie takie proste to jest. Jeśli element będzie po stronie anodowej to utleni się powierschnia - robi się taka cienka warstwa. Po stronie katodowej wydzieli się wodór który może spowodować kruchość.
Co do elektrolitu ja stosowałem wodorotlenek sodu 30g/litr + glukonian sodu w tej samej ilości. Polaryzacja zmienna: 20 sekund katodowo i 30 anodowo. Kończenie pracy zawsze w cyklu katodowym.
Jeśli ktoś nie ma warunków do zbudowania takiego urządzenia, a musi wyczyścić jakąś część samochodową, to polecam K2 Akra. Nie jest może tania (12PLN za spray 750ml, lub 35PLN za bańkę 5l), ale cholernie skuteczna, i bezpieczna dla uszczelek itp.
@frufels: napisałem to odnośnie pewnego urządzenia 'medycznego' wartego sporą kasę ;)
Kiedyś jak byłem w spa babka kazała mi moczyć nogi w misce pewnego urządzenia. Ja jako, że już oczytany i wiedziałem jak to działa nie zamoczyłem nóg tylko wrzuciłem tam kawałek metalu który akurat miałem ze sobą. Woda zmieniła oczywiście po czasie kolor. Obok nawet leżała kartka na której były opisane co Ci dolega wg. odcieni wody :D rezultat był
Rdzę świetnie usuwa się też chemicznie za pomocą kwasu fosforowego.
Najlepiej kupić gotowy preparat z tym kwasem np. Fosol. Najskuteczniej kąpie się całe elementy. Po 30-60 minutach otrzymujemy chemicznie czysty metal (jeżeli była tam tylko rdza powierzchniowa).
Na głębsze wżery trzeba kąpać nawet kilka-kilkanaście godzin. Niestety wtedy zamiast rdzy zaczyna zjadać metal (zamienia się w taką zieloną maź). Przy większych elementach to nie problem ale jakieś drobne śrubki czy podkładki potrafią po
No wszystko fajnie, ale jak to wpływa na pasowanie, chropowatość elementów wykonanych dość precyzyjnie? Po takim czyszczeniu może się okazać że np zawory nie trzymają albo silnik bierze astronomiczne ilości oleju.
szklanka z wodą, mocno posoloną, dwie żyletki w odstępie zapałki i podłączamy do kontaktu w ścianie - ulatniający się wodór murowany + zagotowanie wody pewnie
@boinc: Gówno nie wodór. To tylko opary wody z solą. Jest to spowodowane przepływem dużego prądu przez roztwór jednak elektroliza nie zachodzi. Polecam poczytać o konduktometrii.
elektroliza od dawna jest używana przez poszukiwaczy do oczyszczania znalezisk z rdzy i wszystkiego co nie jest metalem, tak jak i kąpiele w kwasie fosforowym [odrdzewiacz z obi] czy wodzie utlenionej
A ja się męczyłem i wszystko czyściłem w pojemniku z ropą. A tu takie ułatwienie. Można wcześniej przed pracą przygotować sobie taki pojemnik i tylko części ładnie po kolei wrzucać, dojść do źródła naprawy a w tym czasie wszystkie częsci mamy czyste. Super! Dzięki @Pierdyliard
Super efekt na zdjęciach, ale nie jestem ekspertem i w związku z tym powstaje zbyt dużo pytań, ile czasu zajmuje takie czyszczenie, jak filtrować roztwór(czy też wymieniać), czy wpływa to jakoś niekorzystnie na elementy gumowe lub inne przyczepione do metalu itp. itd. Ale to wszystko mało istotne bo pewnie nigdy mi się nie będzie chciało rozebrać auta żeby wykonać wyczyszczenia chociaż części elementów ;)
Komentarze (91)
najlepsze
źródło: comment_uy7LHSurXNv1AMfc6kd7RZM8JvBmIaOL.jpg
PobierzGeneralnie im większe napięcie i natężenie oraz zagęszczenie soli tym szybciej zajdzie reakcja, ale zastanawia mnie tylko czy to nie "wyżre" również istotnych rozmiarów tzn chu... z tego, że głowica będzie się świecić, ale zawory już nie będą dobrze uszczelnione.
Co do elektrolitu ja stosowałem wodorotlenek sodu 30g/litr + glukonian sodu w tej samej ilości. Polaryzacja zmienna: 20 sekund katodowo i 30 anodowo. Kończenie pracy zawsze w cyklu katodowym.
źródło: comment_ok7ebV20UqhzmOYWhHT0zbf6g5k1JdA7.jpg
Pobierz#medycyna
Kiedyś jak byłem w spa babka kazała mi moczyć nogi w misce pewnego urządzenia. Ja jako, że już oczytany i wiedziałem jak to działa nie zamoczyłem nóg tylko wrzuciłem tam kawałek metalu który akurat miałem ze sobą. Woda zmieniła oczywiście po czasie kolor. Obok nawet leżała kartka na której były opisane co Ci dolega wg. odcieni wody :D rezultat był
Najlepiej kupić gotowy preparat z tym kwasem np. Fosol. Najskuteczniej kąpie się całe elementy. Po 30-60 minutach otrzymujemy chemicznie czysty metal (jeżeli była tam tylko rdza powierzchniowa).
Na głębsze wżery trzeba kąpać nawet kilka-kilkanaście godzin. Niestety wtedy zamiast rdzy zaczyna zjadać metal (zamienia się w taką zieloną maź). Przy większych elementach to nie problem ale jakieś drobne śrubki czy podkładki potrafią po
http://odkrywca.pl/elektroliza-schematy-i-odpowiedzi-na-pytania,664987.html
http://www.zbieraniemonet.za.pl/elektroliza.php
więcej szczegółowych informacji na forum odkrywca, wystarczy wygoglować "odkrywca elektroliza"
@Klekot500