Czytałem parę lat temu wypowiedź przedstawiciela jednej z popularniejszych marek (chyba Ducati ale nie dam sobie ręki uciąć), że wyciśnięcie ponad 200KM z silnika motocyklowego nie jest na tamtą chwilę najmniejszym problemem, kłopoty były z "opakowaniem" tego w motocykl, który zachowa stabilność i nie odleci
Czy przypadkiem tradycyjna turbosprężarka, zasilana tak na prawdę spalinami nie pozwala zwiększyć sprawności silnika? Wykorzystuje w końcu energię, która normalnie jest tracona. W przypadku tego motocykla sprężarka bezpośrednio obciąża silnik, co powoduje straty, co prawda małe bo parę KM, ale jednak.
Tak przekrojowo patrząc na całą motoryzację, to nadal tracimy większość energii na ciepło. Podaje się, że najsprawniejsze są silniki diesla charakteryzują się sprawnością do 50% (benzyniaki do 38%), to nadal mało.
@samadh1: tylko że tradycyjne turbo ma laga; może i daje większego kopa ale duże opóznienie. A ta mechaniczna działa odrazu; jak to się mówi "ciągnie od dołu" :p
@samadh1: Fajnie, tylko to filmik na oko z lat 90tych, facet mówi, że silnik wejdzie do produkcji w ciągu dwóch lat...no i gdzie te silniki ja się pytam?
Znaczy, że nie jest tak różowo, jak to wygląda na pierwszy rzut oka.
H2 ma chyba 200 koni, ale za to ma 238 kg. Nowa Yamaha R1 przy tej samej mocy (200 koni) ma gotowa do jazdy i zalana pod korek 199kg. W motocyklach to jest przecież przepaść wagowa.
Komentarze (89)
najlepsze
edit: to było 200KM wtedy, nie 300
Tak przekrojowo patrząc na całą motoryzację, to nadal tracimy większość energii na ciepło. Podaje się, że najsprawniejsze są silniki diesla charakteryzują się sprawnością do 50% (benzyniaki do 38%), to nadal mało.
Znaczy, że nie jest tak różowo, jak to wygląda na pierwszy rzut oka.
Ale 300KM dzięki turbo? Ostatni pojazd w życiu.
H2 ma chyba 200 koni, ale za to ma 238 kg. Nowa Yamaha R1 przy tej samej mocy (200 koni) ma gotowa do jazdy i zalana pod korek 199kg. W motocyklach to jest przecież przepaść wagowa.
Komentarz usunięty przez moderatora