WebGL: OpenGL będzie podstawą trójwymiarowego WWW przyszłości
Odbywająca się w Nowym Orleanie konferencja SIGGRAPH 2009 stała się miejscem, na którym Grupa Khronos przedstawiła nieco szczegółów związanych z pracami grupy roboczej WebGL – której...
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 10
Komentarze (10)
najlepsze
http://code.google.com/apis/o3d/
Polecam przyjrzenie się samplom (wymagają zainstalowania wtyczki obsługującej API), ponieważ w wielu z nich można edytować kod JS (tak - stary dobry JavaScript) i "na żywo" oglądać efekty tych zmian.
Leniuszkom polecam zobaczenie Featured Videos.
Ale hakier jesteś, że jeny normalnie! Pokażesz wszystkim jakie są ćwoki, dobra okazja! Miszcz klawiatury! Albo neostrady. Aż żal(pl) bierze, że takie pajace (co wyżej sra niż dupę ma) w C+/J robią, ale widać nawet małpę da się nauczyć. A jak się już tak idiotycznie czepiać (celem zabłyśnięcia i nadymania) słowa "kodować" - to cóż, jeśli do programowania nie używasz numerycznych kodów procesora, tylko np lamerskich mnemoników w makroasemblerach, to
Z drugiej jednak strony, jeśli to na prawdę wyjdzie kiedyś to powstanie kolejna niekompatybilność IE.
A co tu masz do nauki? Obsluga wydarzen i obiektowy model strony to kwestia 2h. Kolejne 2h na AJAX i inne p#%%#$$y o ktorych nie pamietam. Co by nie bylo, to w koncu jezyk skryptowy bez sryliarda bibliotek standardowych, kruczkow, sruczkow i innych dupereli (no oprocz dbania o zgodnosc miedzy przegladarkami).
Co to sie porobilo, kiedys mowilo sie o "pisaniu skryptow", dzisiaj sie mowi
korzystają z openglES w ps3(do programowania shaderów używają od nvidi Cg) , w ps2 to było coś podobnego do ogl, wii ma z kolei api podobne go opengl a xklocku masz dx 9.