Jak mądrze budować drogi rowerowe w stosunku do jezdni samochodowych [EN]
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_dD4UlJBXKycwFldWPJQUBl8X00Uv6yXh,w300h194.jpg)
Jak przez dodanie ścieżek rowerowych usprawnić ruch w mieście, zwiększając dodatkowo bezpieczeństwo. Są obrazki.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/HorribileDictu_QiwhVlCCOT,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 44
Jak przez dodanie ścieżek rowerowych usprawnić ruch w mieście, zwiększając dodatkowo bezpieczeństwo. Są obrazki.
Komentarze (44)
najlepsze
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać na polskich ulicach w centrach dużych miast jednocześnie nie likwidując miejsc parkingowych?
Chodzi o to żeby dojść do jakiegoś konsensusu zadowalającego obie strony, kierowcy samochodów tak samo jak rowerzyści chcą, aby powstawało jak najwięcej dróg na rowerów (z tymże ci pierwsi nie chcą by odbywało się to kosztem przestrzeni do parkowania), bo nie ma nic gorszego jak wlekący się rowerzysta na wąskiej drodze.
http://i.imgur.com/DX45OKc.jpg
http://i.imgur.com/fmnwuyh.jpg
Nie musi go widzieć, ma linię ustąp pierwszeństwa i czerwone światło (kiedy rowerzyści mają zielone).
Oddać to w opiekę niewidomej ręki rynku. Ona zbawia ludzkość.
p.s. - nic nowego
@bohun89: Na dodatek artykuł jest tylko częsciowo prawdziwy, ponieważ wyraźnie promuje w każdej sytuacji segregację ruchu rowerowego od samochodowego i wydzielone DDR zamiast pasów rowerowych, tymczasem to wcale nie jest prawda. Segregację lub integracje ruchu należy stosowac w zależności od róznych parametrów, takich jak np. srednia prędkosć na danej drodze czy natężenie ruchu:
Aczkolwiek zakopanie przez Ciebie znaleziska jako spam, czyli nieprawidłowy powód zakopu, nie było zbyt miłe.