"Wolne media" nie nagłośniły że prawdopodobnie dostarczono szmelc zamiast nowych pociągów, jeśli są używane części to pendolino zamieni się p$!@!#%ino które będzie non-stop serwisowane a to pociągnie za sobą kolejne duże koszty. Rządzący zamiast bronić interesów Polski, patrzą się żeby utrzymać cztery litery przy korycie...
mylisz się, zapewnione jest zbudowanie zaplecza technicznego i jego 17 letnie utrzymanie, co po ludzku znaczy "alstom będzie miał wyłączność na ODPŁATNE naprawy przez 17 lat"
@janusz0: Nikt by nie dał tyle siana, za samo wybudowanie zaplecza. Z przytoczonego przez ciebie linku:
Zakres umowy obejmuje dostarczenie przez Alstom 20 składów dużej prędkości, świadczenie pełnego zakresu usług utrzymania, naprawy gwarancyjne, kontrole, sprzątanie i mycie taboru oraz budowę bazy technicznej.
dostarczono szmelc zamiast nowych pociągów, jeśli są używane części to pendolino zamieni się p!?$!@@ino które będzie non-stop serwisowane a to pociągnie za sobą kolejne duże koszty
@janusz0: W jaki sposób, skoro 17-letnie utrzymanie jest już w cenie niezależnie od tego ile prac utrzymaniowych zostanie wykonanych?
To jakaś szopka pkp! Przecież ta "rdza" jest tylko nalotem na powierzchniach których się nie maluje (bazujących) i jest absolutnie normalna. Odszczepienie laminatu - zdarza się - do poprawki przy pomocy szpachli (poważnie).
Na kołach widać jakieś ślady, ale to raczej wskazuje na niepełne przetoczenie powierzchni, a nie używanie. Koła używane mają zmniejszoną średnicę, co można bezspornie wykryć.
@dzikiknur: Szczerze mówiąc, manewr z nagłośnieniem tych bardzo "poważnych" usterek (które normalnie powinny zostać wpisane do protokołów odbiorczych i odbiór nie powinien zostać klepnięty) przypomina lutową zagrywkę z podrzuceniem materiałów do celi Mariusza T. :)
Chodzi o to, że teraz PKP IC będzie przy każdej możliwej okazji podpierać się tym, że Alstom dostarczył im trefny towar.
@dzikiknur: Ale rządowi o to właśnie chodzi. Po zeszłorocznej szopce Nowaka we Wrocławiu, Błękitnym TVN24 latającym nad Żmigrodem i biciu rekordu w trakcie konwencji PO (wszystkie 3 akcje uznajemy za szkodliwe mieszanie się polityki do PKP IC) zrozumieli, że skutecznie obrzydzili ludziom to Pendolino i teraz szukają wyjścia awaryjnego (właśnie medialnego) z tej sytuacji. Inaczej się chyba już nie da, bo taki przeciętny Janusz przed telewizorem ma już zakodowane, że
Szybkie pytanie z mojej strony, z jaką maksymalną prędkością te pociągi będą w stanie jeździć po polskich torach? Bo o 250km/h chyba nie ma mowy? Jaka jest minimalna prędkość jazdy na wszystkich przyszłych trasach Pendolino, a jaka maksymalna?
Ma ktoś jakieś źródło, mapkę z liniami, stacjami i prędkościami?
Wiesz o co mi chodzi, minimalna gwarantowana. Jako "superszybkie" pociągi powinny mieć zadeklarowaną jakaś minimalną prędkość, pytanie tylko czy większą od pociągów poruszających się aktualnie po polskich torach. Podobnie jak z szerokopasmowym internetem ;)
@OverRide: Po pierwsze to nie są żadne superszybkie pociągi. To, że mówią tak media wynika z faktu, że chcą ośmieszyć i obrzydzić ten zakup. Zakup pociągów, które są czymś normalnym w zachodniej (a nawet środkowo-wschodniej [Czechy]) Europie.
Oczywiście, że to jest medialna nagonka na Pendolino. Wizerunkowo osiągnięto cel i jest już spalone. Wiele osób myśli, że jak technicznie może pojechać to tylko tabor na tory, maszynista nastawnik na max i heja - 260 km/h! Mało osób o tym mówi ale trzeba sobie uzmysłowić fakt: do dużych prędkości (powyżej 160 km/h) potrzebna jest ODDZIELNA LINIA! Tzn. nie może być peronów na przystankach dla pociągów osobowych. Raz: obłożenie pociągów osobowych nie
Mało osób o tym mówi ale trzeba sobie uzmysłowić fakt: do dużych prędkości (powyżej 160 km/h) potrzebna jest ODDZIELNA LINIA! Tzn. nie może być peronów na przystankach dla pociągów osobowych.
@art212: Skąd takie informacje? Jak sobie wyobrażasz p.o. bez peronów?
Raz: obłożenie pociągów osobowych nie pozwoliłoby na umieszczenie szybkiego pociągu w rozkładzie(musiałby dojechać do stacji docelowej lub być co najmniej w połowie drogi).
Problem z homologacją bo nasza infrastruktura pozostawia wiele do życzenia - może coś pomieszałem ale co dostawca ma do infrastruktury - to chyba pozostaje w gestii użytkownika, producent ma dać homologację na sprzęt który dostarcza i jesli dojdzie do wypadku z powodu infrastruktury to odpowiada użytkownik, a jeśli z powodu wad konstrukcyjnych pociągu (zużyte lub uszkodzone części) to odpowiedzialność spada na dostawcę.
Komentarze (71)
najlepsze
@janusz0: Nikt by nie dał tyle siana, za samo wybudowanie zaplecza. Z przytoczonego przez ciebie linku:
I kto
@janusz0: W jaki sposób, skoro 17-letnie utrzymanie jest już w cenie niezależnie od tego ile prac utrzymaniowych zostanie wykonanych?
Na kołach widać jakieś ślady, ale to raczej wskazuje na niepełne przetoczenie powierzchni, a nie używanie. Koła używane mają zmniejszoną średnicę, co można bezspornie wykryć.
@dzikiknur: Szczerze mówiąc, manewr z nagłośnieniem tych bardzo "poważnych" usterek (które normalnie powinny zostać wpisane do protokołów odbiorczych i odbiór nie powinien zostać klepnięty) przypomina lutową zagrywkę z podrzuceniem materiałów do celi Mariusza T. :)
Chodzi o to, że teraz PKP IC będzie przy każdej możliwej okazji podpierać się tym, że Alstom dostarczył im trefny towar.
@dzikiknur: Ale rządowi o to właśnie chodzi. Po zeszłorocznej szopce Nowaka we Wrocławiu, Błękitnym TVN24 latającym nad Żmigrodem i biciu rekordu w trakcie konwencji PO (wszystkie 3 akcje uznajemy za szkodliwe mieszanie się polityki do PKP IC) zrozumieli, że skutecznie obrzydzili ludziom to Pendolino i teraz szukają wyjścia awaryjnego (właśnie medialnego) z tej sytuacji. Inaczej się chyba już nie da, bo taki przeciętny Janusz przed telewizorem ma już zakodowane, że
Nasi kolejarze jednak nie dali się zrobić w balona i szmelcu nie odebrali.
Ma ktoś jakieś źródło, mapkę z liniami, stacjami i prędkościami?
@OverRide: 200 km/h, po kilku latach zostanie zwiększone do 230, a po kilkunastu do 250.
@OverRide: 0 km/h.
@OverRide: Po pierwsze to nie są żadne superszybkie pociągi. To, że mówią tak media wynika z faktu, że chcą ośmieszyć i obrzydzić ten zakup. Zakup pociągów, które są czymś normalnym w zachodniej (a nawet środkowo-wschodniej [Czechy]) Europie.
@aphroman0: W Polsce są odpowiednie "tory" dla tego pociągu.
@art212: Skąd takie informacje? Jak sobie wyobrażasz p.o. bez peronów?
@art212: Dlaczego w połowie drogi, a nie
Komentarz usunięty przez moderatora