Bzdury wyssane z palca w oparciu do prywatnych odczuć autora.
jaka strona internetowa zniknie do 2020 r.?
Otóż nie ma takiej firmy która nie może być zagrożona upadłością. Oto zdjęcie parkingu firmy Suzuki któremu zamknięcie nie grozi. Stali przecież niedawno na skraju bankructwa..
Dobra, przy Volvo się zatrzymałem - niepoważny bełkot oparty tylko o to, czy dana marka ma nowe modele samochodów. Volvo w pierwszym kwartale tego roku zanotowało w Polsce najwyższą sprzedaż w segmencie premium: źródło. Zresztą tendencja utrzymuje się od jakiegoś czasu: źródło. Więc jak ktoś twierdzi, że "Nie ma bowiem grupy klientów zainteresowanych Volvo.", to jest kurna ignoranckim matołem.
Edit: matko, coś mnie podkusiło i zacząłem czytać dalej:
@pan_el: Niezależnie od bezwzględnej wartości sprzedanych aut spowodowanej wyższym popytem w Q1, to sprzedaż Volvo względem innych marek była wyższa, więc jest to argument :) Dodatkowo pokazałem, że tendencja utrzymuje się od jakiegoś czasu, więc taki wynik w Q1 to nie przypadek i efekt specyficznej koniunktury.
@Iudex: O S70 mówi się "ostatnie prawdziwe VOLVO" czyli 15 lat temu...
Tak czy inaczej, I Q 2014 w Polsce był szczególny jeśli chodzi o rynek samochodów i nie można go brać jako porównanie. Poza tym 5000 sprzedanych samochodów nie "uratuje" marki.
Ale artykuł taki sobie i wcale nie twierdzę, że Volvo upadnie, chodzi mi tylko o to, że IQ2014 to nie argument.
Volvo jeszcze robi samochody ciężarowe Peugeot skutery a takie produkty mogą generować dla marki duże zyski. Oczywiście autor takich rzeczy nie uwzględnił w swoich bzdurnych przemyśleniach...
@Pchelek: Volvo nadal jeszcze utrzymuje rynek skandynawski. Jak tam pojedziesz to dowiesz się gdzie Volvo ma zbyt. Generalnie Francja trzyma swoje marki dobrze, pamiętajmy że to państwo lubiące dopłacać swoim producentom, nie zginą tak łatwo. Fiat, rząd Włoch tak samo woli dać kasę na Fiata niż dać mu upaść.
Zapomnial i Jeep'ie. Po przejeciu pierwsza deczja Fiata bylo...(kto zgadnie)... taak podniesienie cen. Samochody podrozaly o 10% co stanowi spora roznice. Amerykanskie auto "do tluczenia" poszybowalo z cenami w kierunku elit jak Range Rover. Niestety nie dorasta mu do pięt technologicznie (range rover przechodzi test losia bez problemu, Grand cherokee - nie) no i legenda importowana zza wielkiej wody wiec to nie to samo.
@siedge: Nie twierdze ze Fiat sie pozbedzie Jeepa, nie twierdze także że Jeep to premium. Twierdze ze Fiat zrobi z Jeepem to samo co zrobil z Alfa Romeo i Lancią - zarżnie ją jak ciele dojąc do granic wytrzymalości. Taka polityka ostatecznie odbija sie na produkcie, a ponieważ w tym pulapie cenowym konkurencja jest ostra to byle wpadka moze sie źle skonczyć.
Jak sam zaznaczyleś Jeep nie jest marka premium, choc
@uruken: Dobra nie wiem czemu próbujesz udowodnić to że ta marka to premium (a nie jest premium),to i tak jeep nie może zginąć bo wtedy fiat chrysler straci markę z koncernu która produkuje suvy,jedynie dodge w ofercie ma Durango,mimo to w Jeepie pojawił się nowy renegade (podstawa fiata 500l) więc czemu mieli by się go pozbyć?
Jak można przewidzieć upadek jakiejś marki? Z tego co pamiętam kiedyś auta dla ludu też były bliskie upadku, a po wypuszczeniu na rynek golfa odniosły niesamowity sukces.
Wiekszosc argumentow z dupy, szanowny blogowicz zapomnial o fordach(!), mazdach czy np. o subaru oraz o koreanskich wynalazkach typu hyundai i kia. Troche wiecej info tutaj.
Na rynku zostana ci, ktorzy maja jasna strategie (auto dla ludu albo segment premium (albo sa na tyle duzi zeby mieszac te dwie). Dlatego sadze ze np. w Europie obok VW, fiat i renaut bedzie sie mial dobrze.
Komentarze (22)
najlepsze
jaka strona internetowa zniknie do 2020 r.?
Otóż nie ma takiej firmy która nie może być zagrożona upadłością. Oto zdjęcie parkingu firmy Suzuki któremu zamknięcie nie grozi. Stali przecież niedawno na skraju bankructwa..
Tutaj posrod innych dziwow z Rosji.
Edit: matko, coś mnie podkusiło i zacząłem czytać dalej:
Tak czy inaczej, I Q 2014 w Polsce był szczególny jeśli chodzi o rynek samochodów i nie można go brać jako porównanie. Poza tym 5000 sprzedanych samochodów nie "uratuje" marki.
Ale artykuł taki sobie i wcale nie twierdzę, że Volvo upadnie, chodzi mi tylko o to, że IQ2014 to nie argument.
Szkoda, bo lubilem jeepy, wyglada na to ze
Jak sam zaznaczyleś Jeep nie jest marka premium, choc
Na rynku zostana ci, ktorzy maja jasna strategie (auto dla ludu albo segment premium (albo sa na tyle duzi zeby mieszac te dwie). Dlatego sadze ze np. w Europie obok VW, fiat i renaut bedzie sie mial dobrze.