Rozrząd na wierzchu, tłok, wał korbowy i korbowód na wierchu, gruszka żarowa podgrzewana palnikiem i smarowanie części ręcznie. Ani jednego przewodu elektrycznego, ale za to cylinder to już nie "ślepak" tylko ma odkręcaną głowicę.
Piękne... mało wydajne, niebezpieczne, nie ekologiczne, duże, hałaśliwe ale piękne :)
Ciekawe gdzie będziemy za kolejne 100 lat rozwoju techniki?
Jak Cię kiedyś wkręci w maszynę z ruchomymi, nie osłoniętymi częściami to się dowiesz ;) W celach instruktażowych możesz obejrzeć np. "Ziemie Obiecaną".
Z tą niezawodnością bym się tak nie rozpędzał. potrzebuje dużo więcej opieki i uwagi niż dzisiejsze silniki. Po prostu jest b. łatwy w naprawie.
Komentarze (108)
najlepsze
Rozrząd na wierzchu, tłok, wał korbowy i korbowód na wierchu, gruszka żarowa podgrzewana palnikiem i smarowanie części ręcznie. Ani jednego przewodu elektrycznego, ale za to cylinder to już nie "ślepak" tylko ma odkręcaną głowicę.
Piękne... mało wydajne, niebezpieczne, nie ekologiczne, duże, hałaśliwe ale piękne :)
Ciekawe gdzie będziemy za kolejne 100 lat rozwoju techniki?
Jak Cię kiedyś wkręci w maszynę z ruchomymi, nie osłoniętymi częściami to się dowiesz ;) W celach instruktażowych możesz obejrzeć np. "Ziemie Obiecaną".
Z tą niezawodnością bym się tak nie rozpędzał. potrzebuje dużo więcej opieki i uwagi niż dzisiejsze silniki. Po prostu jest b. łatwy w naprawie.
Wydaje mi się, że poniżej -20°C połowa osiedla odpala tak swoje Diesle :P
"paaaanie, to ma 200kkm więc trzyba 15w40 zaloć"
jak słyszę niektóre auta odpalane na mocnym mrozie to aż żal ściska ;)