@murgal: Przyczyna leży w skomplikowaniu sterowania.
Kiedyś: miałeś takiego 4cylindrowego benzynowego, to miałeś w nim przerywacz i aparat rozdzielający zapłon. Zapłony były co drugi obrót wału na każdym cylindrze - czyli przy 4rech - co pół obrotu zapłon, czyli wystarczyło by rozrusznik wykonał pół obrotu wałem silnika - i jakiś zapłon już się trafił. A trochę paliwa, trochę powietrza, i zapłon - i już silnik robił kolejne pół obrotu od
Pewnie zostanę zminusowany, ale we wszystkich tego typu filmach Porsche brzmi najsłabiej ze wszystkich (jak jakieś V6 z podziurawionym wydechem), może z wyjątkiem Carrery GT. Najlepiej wypadł moim zdaniem DBS i Vantage, a za nimi Lambo, chociaż Ferrari też były przyjemne dla ucha :)
@hashtag: tu chyba raczej chodzi o specyficzne brzmienie 6-cylindrowych boxerów typowych dla wszystkich Porsche z tym silnikiem:) dla mnie to piękny, sportowy dźwięk - nie musi bulgotać.
Komentarze (99)
najlepsze
Kiedyś: miałeś takiego 4cylindrowego benzynowego, to miałeś w nim przerywacz i aparat rozdzielający zapłon. Zapłony były co drugi obrót wału na każdym cylindrze - czyli przy 4rech - co pół obrotu zapłon, czyli wystarczyło by rozrusznik wykonał pół obrotu wałem silnika - i jakiś zapłon już się trafił. A trochę paliwa, trochę powietrza, i zapłon - i już silnik robił kolejne pół obrotu od
Ja jednak wolę mieć samochód:P
Troche dziwi brak Maserati, ktore zreszta uwielbiam.