Niby te wszystkie systemy, włącznie z trzymaniem pasa ruchu i innymi podobnymi, są fajne, ale zawsze się boję, że w pewnym momencie mogą jednak przeszkodzić. Przez awarię jakiegoś czujnika lub błąd programistów algorytmów (nieprzewidzenie jakiegoś scenariusza) może nas w najlepszym wypadku zalać krew, bo nie będziemy mogli wykonać jakiegoś zamierzonego przez nas manewru, albo może właśnie dojść do kolizji. Także oglądając tego typu filmiki nigdy nie wiem czy się cieszyć, że niedługo
@afro001: zgadzam się z Tobą, to jest jedynie elektronika, a w autach ona lubi szwankować. Jeździłem nie tak dawno nowym golfem który na autostradzie w lekkich zakrętach sam skręcał, ponieważ wyczuwał pasy ruchu, fajny bajer, ale pytam się po co kierowca ?
@notdot: tak, dlatego warto to wypośrodkować, jak widać jedna próba nie wyszła ciekawe co poszło nie tak. Przyznaje, że na system ASR też kiedyś marudziłem a teraz bardzo go doceniam, że wcina mi się podczas ruszania zimą i zdejmuje odpowiednio obroty.
Znajomemu tez nie zadziałał jak samochód przed nim na światłach ruszył i nagle zahamował i znajomy wypasionym w cudowne systemy volvo nie zdążył zahamować i wjechał mu w bagażnik.
To gówno jest niebezpieczne jak każdy komputer decydujący za człowieka:
Taka hipotetyczna sytuacja: stoję sobie w moim Volvo na światłach. Widzę w tylnym lusterku rozpędzoną ciężarówkę, która trąbi i mruga światłami bo ma zepsute hamulce i zaraz wszystkich staranuje. Wtedy ja siedząc w
@solo_ta: Ten system ma sens tylko przy parkowaniu, ale i tak jest niebezpieczny jak ktoś to pod wpływem stresu niechcący włączy w sytuacji awaryjnej. Czyli nie ma sensu.
@solo_ta: Dlatego w samochodach powinna być zawsze opcja wyłączenia takiego systemu mechanicznie, poprzez odłączenie obiegu lub coś takiego. Hipotez może być wiele. Podobnie jest z czujnikami parkowania, one zazwyczaj są przydatne ale zbytnie zaufanie może skończyć się porysowaniem lub uszkodzeniem samochodu. Komputer nigdy nie zastąpi człowieka w tak decydujących momentach :)
Volvo daję w palnik żeby uciec na pobocze. Jednak rożek mojego zderzaka zahaczyłby o stojące przede mną auto i mógłby się przecież porysować. Cudowny system zauważa przeszkodę i unieruchamia mi auto.
@solo_ta: Gdybyś poświęcił 2 minuty to wiedziałbyś, że w takiej sytuacji system by nie zareagował. City Safety nie działa, jeżeli gwałtownie przyspieszasz albo zmieniasz tor jazdy.
@afro001: Największym problemem był problem z kartą szczególnie hands free w wersjach privilege i initiale. Wariowały czujniki od ciśnienia w ogumieniu, nagminnie paliło się podświetlenie w panelu klimatyzacji, w wersji z rozszerzonym komputerem pokazywały się błędne komunikaty jak przepalona żarówka, a to np nie miało miejsca dużo by wymieniać..
Komentarze (24)
najlepsze
To gówno jest niebezpieczne jak każdy komputer decydujący za człowieka:
Taka hipotetyczna sytuacja: stoję sobie w moim Volvo na światłach. Widzę w tylnym lusterku rozpędzoną ciężarówkę, która trąbi i mruga światłami bo ma zepsute hamulce i zaraz wszystkich staranuje. Wtedy ja siedząc w
@solo_ta: Gdybyś poświęcił 2 minuty to wiedziałbyś, że w takiej sytuacji system by nie zareagował. City Safety nie działa, jeżeli gwałtownie przyspieszasz albo zmieniasz tor jazdy.
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie mogę!
j#@?ny czarnuch dorwie mnie i zaj!@%% zegarek, bo system Volvo nie pozwala kogoś przejechać.