Doktorantka: Wymagam od studentów, więc obrywam
CAŁA PRAWDA o polskich studentach. Wykładowcy, którzy 5 dają za nic, zbierają najlepsze noty. Ja jednak wymagam, bo jesteśmy na uniwersytecie, a wymaganie nie jest mile widziane.
m_m_2013 z- #
- 141
CAŁA PRAWDA o polskich studentach. Wykładowcy, którzy 5 dają za nic, zbierają najlepsze noty. Ja jednak wymagam, bo jesteśmy na uniwersytecie, a wymaganie nie jest mile widziane.
m_m_2013 z
Komentarze (141)
najlepsze
Sam miałem zajęcia z programowania z doktorantką. Nie ważne, że jeszcze w liceum brałem udział w olimpiadach informatycznych, nie ważne że wtedy już od roku pracowałem na pół etatu jako programista - kolokwium oblałem. A
@zwierzak2003: i wymieniasz 3 rodzaje ;D
Jestem doktorantem na AGH, też wymagam, bo muszę wymagać - inaczej przedmiot, który prowadzę nie miałby sensu. A studenci są zadowoleni z zajęć (tak wynika z ankiet). Jest różnica między gnojeniem kogokolwiek, że się nie uczy, a wymaganiem. Jeśli jasno i przejrzyście od samego początku się przedstawi wymagania, poda literaturę i zakres wiedzy i odpowiednio zmotywuje studentów do nauki, to wszyscy będą zadowoleni.
Ogarnięty student oceniając wykładowcę na ankietyzacji - ocenia twoje zdolności pedagogiczne, możesz uczyć trudnego przedmiotu dawać im 3.0 ale i tak w ankietach dadzą ci 5 bo wiedzą że ich nikt lepiej nie nauczy i szanują cię bo wiedzą że się starasz.
Gorzej jak trafi się na uczelnie gdzie mamy do czynienia z debilami dla których liczy się ocena - oni nie
To samo jest i u nas. Studenci pierwszego roku nie mają pojęcia o niczym i trzeba powtarzać materiały, które powinien znać po liceum czy nawet gimnazjum.
@trebeter:
Cóż... ja dopiero na 5 roku pojawiłem się w bibliotece by wyrobić kartę ;) ale wynikało to głównie z faktu, że w miarę możliwości starałem się kupować "podstawowe" książki do przedmiotu i zresztą do dziś zdarza mi się z nich korzystać.
Z drugiej strony często tak jest że doktoranci są zbyt ambitni i za dużo wymagają. Do tego częste jest to że uważają (bardzo często mylnie) że ich przedmiot mimo iż bardzo marginalny jest według