Kłamstwa dla dzieci
Jak naprawdę wygląda drugie prawo dynamiki Newtona, czemu dualizm korpuskularno-falowy to eufemizm, dlaczego opisy pola i bozonu Higgsa są mylące i... czy wszystko we Wszechświecie porusza się z prędkością światła?
mateusz-wielgosz-777 z- #
- #
- #
- #
- 21
Komentarze (21)
najlepsze
Zaburzenie ośrodka lub przestrzeni. Wg autora tekstu fale elektromagnetyczne rozchodzące się w próżni to nie fale bo nie mają ośrodka.
Czepianie się II zasady dynamiki też dziwne. W liceach o tym uczą i nikt nie utrzymuje przed nikim w tajemnicy relatywistki.
Dziwny artykuł ogólnie...
Od siebie dodam, że w mechanice relatywistycznej, jeśli ciało jest w ruchu, to jego przyspieszenie nie jest równoległe do działającej na niego siły. Wzór po prawej stronie jest poprawny, gdy F || v (tzn. siła działa w kierunku równoległym do ruchu), poza tym drugi przypadek to gdy F ⊥ v (inny wzór, w mianowniku zamiast do potęgi 3/2 będzie 1/2). Autor określa wzór po lewej stronie za 'kłamstwo
Uczenie "od dołu w górę" zakłada, że:
1. znajdziemy dno
2. dzieciaki w podstawówce zrozumieją to dno
A co do różowych słoni, to tylko kwestia czasu. W końcu kwarki mamy między innymi górne, dolne, powabne i dziwne, no
W M-teorii podstawowym elementem jest struna, ale przecież to nie jest prawdziwa struna. To jest tylko pewien obiekt (koncepcja?), który można opisać za pomocą m. in. częstotliwości drgania.
@qaz_3: wzór po prawej stronie jest poprawny, gdy F || v (tzn. siła działa w kierunku równoległym do ruchu) (patrz mój komentarz wyżej). Załączam moje proste wyprowadzenie jako obrazek.
Kto to jest? Mógłby ktoś to wytłumaczyć? i czy to ma związek ze strojem?
Że niby kiedyś zaczniemy uczyć dzieci świata od podstaw, od kwintesencji teorii wszystkiego? Przecież to bzdura.
Podobnie w informatyce istnieją języki czysto-funkcyjne stanowiące kwintesencję programowania, a jakoś powszechnie się ich nie używa, tylko programuje się w tych brudnych pochodnych C.
Twoja odpowiedź doskonale wpisuje się w moją wątpliwość odnośnie pointy tego artykułu: uczymy się programować w językach imperatywnych dlatego, że łatwo nam sobie wyobrazić