Przeczytaj, zanim wybierzesz auto z silnikiem Diesla
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić, trzeba wybrać auto niesprawiające problemów. Na co zwracać uwagę przy zakupie? Których modeli unikać?
marcin0618 z- #
- #
- #
- #
- #
- 307
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić, trzeba wybrać auto niesprawiające problemów. Na co zwracać uwagę przy zakupie? Których modeli unikać?
marcin0618 z
Komentarze (307)
najlepsze
@bbr555: Amen.
Większej głupoty w życiu nie słyszałem. Serio. Znam mnóstwo osób jeżdżących na gazie zwykłymi silnikami i z turbiną i nikt na instalacje nie narzeka. Chociaż wcale nie były zakładane ten najdroższe (chociaż sam je zdecydowanie polecam)
Przy obecnych cenach benzyny i awaryjności
@creaf kupując odpowiednio drogą (i dobrą) instalację gazową można zagazować niemal dowolny samochód (z ferrari porsche i innymi bolidami włącznie)
Wszystko zależy od funduszy ale warto więcej wydać, żeby później bezawaryjnie śmigać.
Kocham wszystkich którzy chociaż raz w życiu powiedzieli 'ale dieslem wychodzi taniej niż na gaz". Ludzie są niesamowici jeśli chodzi o wymyślanie bajek o swoim wyborze. Podaje przykład:
W moim 16to-letnim samochodzie, kiepskiej konstrukcji silnik 1.6 na gazie spala średnio 11l lpg (minimalnie równe 10l) - co daje mi srednio wynik 25zł/100km. Aby pobić ten wynik silnik diesla musi palić średnio 4.6l/100km (czyli
To jest sprytnie obmyślone żeby zacząć się sypać zaraz po gwarancji, większość ludzi robi te max 20000 rocznie.
Śmieszniej będzie za kilka lat, jak te wszystkie wyżyłowane samochody trafią na nasz rynek od turka z niemiec. Z przebiegiem 35000km :P
1 - turbosprężarka, to nie wada silnika diesla - obecnie wraz z downsizingiem mamy wysyp benzyn doładowanych. Co więcej - benzyny maja wyższa temperaturę spalin - więc i większe obciążenie termiczne turbiny. Tutaj wolał bym diesla 3.0 z przebiegiem 250 tys. niż banzyne 1.4 z przebiegiem 100 tys. i systemem start-stop.
2 - koło dwumasowe jest również w benzynach... kolejny nietrafiony argument
3 - wtryskiwacze są drogie
Ekolodzy je zabili ... :(
@ostatni_i_sprawiedliwy: są niedoścignione dla czegokolwiek, oprócz V10 w benzynie :) ... no ewentualnie Su-27 startujący na dopalaczach też brzmi fajnie.
A do benzynki gazik i jeden problem z głowy bo największy koszt to tam
Paliwa z ORLENu i LOTOSu są często nawet wyższej jakości niż te z rafinerii w Niemczech.
Problem jest z małymi stacjami, które sobie chcą tanim kosztem dorobić trochę. Jak zobaczysz w corocznych raportach
- nie gasic od razu silnika po dynamicznej jezdzie (jedziemy 120 kmph, stajemy i gasimy silnik), olej odplywa wtedy z turbiny, ktora po tym kreci sie "na sucho"
- od czasu
Aha, no i wskazany rozsadek przy zakupie...
U mnie (fota nizej) to jezdzi od 1000 do 2500. Krecenie wyzej nie ma sensu, bo tam nie mam momentu. Auto juz nie jedzie. Nie znaczy oczywiscie,ze u mnie czerwone pole sie nie pojawia ;) Ale jechac dieslem na 4k to juz bezsens totalny. Mozna - tylko po co?
A z tubo sie mylisz. chodzi wlasnie w glownej mierze o