Przeżyłem próbę lądowania z bocznym podmuchem wiatru i odbiciem w górę. Serce miałem w gardle. Nie ze strachu a z uczucia, które temu towarzyszy... Nagła zmiana toru lotu wywołuje podobny efekt gdy zjeżdżamy z dużą szybkością z górki tylko x5 i do tego w bok i pełen ciąg w górę.
@Vic: Ja kiedys zawracalem w polowie drogi bo spalila sie jakas plytka, przy ladowaniu krazylismy nad Warszawa i pilot gwaltownie dodawal ciagu i odcinal, z tego co mi wiadomo byla to proba grawitacyjnego otwarcia podwozia, przy tym samolot przechylal sie na boki. Ciekawe bylo zachowanie ludzi na pokladzie, kazdy spocone czolo, ale staral sie trzymac fason i nie okazywac strachu, z tylu ktos tam nawet se zartowal, dopiero po wyladowaniu dookola
Mój kuzyn, emerytowany nawigator z Dęblina mówił zawsze o tym, że większość wypadków dzieje się przez błąd ludzki, jak na drodze. Ile jest takich wypadków, że to auto zawiniło? A w przypadku samolotu każdy jeden system czy układ ma potrójne zabezpiecznia, więc jak coś walnie, to jest backup.
Czy mi się wydaje, że w pierwszym filmiku ten śmigłowiec wykonuje tzw. Hover Taxi?
Bardzo często jest przecież tak, że śmigłowiec obowiązują te same zasady poruszania się po płycie lotniska, czyli m.in. kołowania do/z pasa startowego. Jeżeli nie może wykonać kołowania, to wykonuje Hover Taxi, czyli niski przelot nad drogami kołowania.
Nie mówię, że jest tak na wszystkich lotniskach, ale wiele razy spotkałem się z tego typu manewrami, a wtedy to już
Komentarze (52)
najlepsze
Cos dla Macierewicza :)
Jakies zrodlo?
Polecam jeszcze jako lekturę na dobranoc Raport bezpieczeństwa ICAO 2013 (ang).
Bardzo często jest przecież tak, że śmigłowiec obowiązują te same zasady poruszania się po płycie lotniska, czyli m.in. kołowania do/z pasa startowego. Jeżeli nie może wykonać kołowania, to wykonuje Hover Taxi, czyli niski przelot nad drogami kołowania.
Nie mówię, że jest tak na wszystkich lotniskach, ale wiele razy spotkałem się z tego typu manewrami, a wtedy to już